۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹

زیان ۲۲۰ میلیون دلاری فراموش کردن رمز عبور بیت‌کوین

ایتنا - یک آلمانی گذرواژه دسترسی به دارایی ۲۲۰ میلیون دلاری بیت‌کوین خود را فراموش کرده است.
زیان ۲۲۰ میلیون دلاری فراموش کردن رمز عبور بیت‌کوین
یک آلمانی گذرواژه دسترسی به دارایی ۲۲۰ میلیون دلاری بیت‌کوین خود را فراموش کرده است. حال باید به یک معجزه امید ببندد. مسیر پیچیده حفظ گذرواژه اکنون برای او که فعال حوزه فناوری اطلاعات است، تبدیل به چالشی بزرگ شده است.

رمز عبور یا کلید بیت‌کوین معمولا رمزی پیچیده است. ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، عدد و علائم مختلف. به خاطر سپردن چنین گذرواژه‌ای تقریبا ناممکن است. ذخیره آن در حافظه کامپیوتر نیز کاری است به دور از عقل و منطق. به‌ویژه برای کسی که در حوزه فناوری اطلاعات کار می‌کند.

به گزارش ایتنا از دویچه‌وله، سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان گزارشی منتشر کرده که حکایت از فرجام فراموشی یا از دست دادن رمز عبور در فعالیت‌های دیجیتال دارد. موضوع بر سر رقم کلانی است. به سخن دیگر موضوع بر سر ۲۲۰ میلیون دلار سکه بیت‌کوین است. چیزی در حدود ۱۸۱ میلیون یورو.
قربانی یک شهروند آلمانی است. فردی به نام اشتفان توماس. اشتفان در حوزه فناوری اطلاعات کار می‌کند، برنامه‌نویس کامپیوتر است و در سانفرانسیسکو کار و زندگی می‌کند.
او بخش زیادی از درآمد خود را صرف خرید بیت‌کوین کرده است و با افزایش جهش‌وار ارزش بیت‌کوین، میلیونر شده است. اما قادر به دسترسی به دارایی‌اش نیست.

اشتفان توماس، چون کارشناس مسائل فناوری اطلاعات است، راهکار نسبتا پیچیده‌ای برای دسترسی به حساب بیت‌کوین خود پیش‌بینی کرده بود.
او گذرواژه حساب بیت‌کوین خود را بر روی یک هارددیسک (درایو دیسک سخت) ضبط کرده بود. ورود به این هارددیسک نیز تنها با وارد کردن یک گذرواژه ممکن بوده است.

او رمز عبور این هارددیسک را بر روی کاغذی نوشته بود. متاسفانه این برگه کاغذ مهم را گم می‌کند. او تنها ده بار امکان وارد کردن رمز عبور به این هارددیسک را دارد. هشت بار را غلط وارد کرده و تنها دو شانس دیگر در اختیار او است. هارددیسک پس از ده بار وارد کردن گذرواژه خطا خراب می‌شود.

اشتفان توماس شب‌های زیادی به مغز خود فشار آورده تا رمز عبور هارددیسک را به خاطر بیاورد. تلاشی که پس از هشت بار امتحان ناموفق، بی‌ثمر بوده است.
شرکت عرضه کننده این هارددیسک نیز گفته است که نمی‌تواند کمکی به او بکند. او چاره را تنها در این دیده است که هارددیسک خود را در جای امنی نگه دارد به آن امید که زمانی کسی بتواند رمز ورود به آن را بگشاید و او به رمز عبور حساب بیت‌کوین خود دست یابد.

خبرنگار "تاگس‌شاو" در ادامه نوشته است که ارزش بیت‌کوین را در بازارهای جهانی بالغ بر ۱۱۵ میلیارد یورو تخمین می‌زنند. شاید بخشی از این ارزش، پول‌هایی است که صاحبان آنها گذرواژه‌شان را فراموش کرده‌اند!
 
 
کد مطلب: 63779
برچسب ها: رمزارز بیت کوین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام