۱
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۶
رکورد تاریخی برای بیت کوین:

ارزش بازار بیت کوین از مرز 1 تریلیون دلار گذشت

ایتنا - ارزش کل بیت کوین در گردش بازار روز چهارشنبه برای اولین بار از سال 2021 به بالای 1 تریلیون دلار رسید.
ارزش بازار بیت کوین از مرز 1 تریلیون دلار گذشت

ارزش بازار رمزارز بیت کوین برای اولین بار پس از از اواخر سال 2021 از آستانه 1 تریلیون دلار عبور کرده است.
به گزارش ایتنا، این آمار این بر اساس داده‌های CoinMarketCap است که گزارش داده ارزش کل بیت کوین در گردش یا ارزش بازار در روز چهارشنبه به بالای 1 تریلیون دلار رسیده است.
علاوه بر این، بیت کوین برای نخستین بار بعد از دسامبر 2021 به از سطح 51000 دلار نیز عبور کرد.

گفتنی است در اوایل ژانویه، بیت کوین برای نخستین بار از آوریل 2022 تاکنون به بالای 45000 دلار رسید.
این افزایش در بحبوحه گمانه‌زنی‌های رخ داد بود که رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرد به زودی یک یا چند صندوق نقدی بیت کوین قابل معامله در بورس را تایید خواهد کرد.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اواخر ژانویه رسماً اولین صندوق قابل معامله در بورس(ETF) را برای ردیابی بیت کوین تأیید کرد که پس از آن، به عنوان نقطه عطفی برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان و همچنین صنعت گسترده تر رمزنگاری شناخته شد.

اکنون بیت کوین در روز چهارشنبه به بالاترین سطح بیش از دو سال گذشته رسیده است.
این موضوع، ارزش بازار بیت‌کوین را به بیش از 1 تریلیون دلار رسانده است، زیرا موفقیت روزافزون ETFهای بیت کوین نقدی ایالات متحده، باعث مثبت‌تر شدن نگاه سرمایه‌گذاران شد.

بدین ترتیب، این ارز دیجیتال پرچمدار با 5 درصد افزایش به 51929.89 دلار رسید. هر چند این رقم هنوز بسیار پایین‌تر از بالاترین رکورد تاریخ 69000 دلاری است که در نوامبر 2021 به ثبت رسید.
 

بیت کوین: افت و خیز ارزش


بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در پایان سال 2022 پس از فروپاشی شرکت‌های رمزنگاری بزرگ از جمله FTX سقوط شدیدی را تجربه کرد، اما بعدا و در طول سال گذشته نزدیک به 160 درصد افزایش را شاهد بود، که نشان دهنده پرنوسان بودن این دارایی است. 

بیت کوین از ابتدای فوریه حدود 20 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر بزرگ‌ترین رشد ماهانه خود از اکتبر را نشان داده است.
همچنین دومین توکن اتر بزرگ، که زیربنای شبکه اتریوم است، 4.8 درصد افزایش یافت و به 2761 دلار رسید که بالاترین رقم از می 2022 است.
کد مطلب: 77356
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام