حدود یک سوم هزینهکردهای رایانش ابری ردگیری نمیشود و هدر میرود
ایتنا - نود و هفت درصد از پاسخدهندگان از حداقل یک ابر عمومی استفاده میکنند، و البته 80 درصدشان حداقل یک ابر خصوصی دارند.
چرا صورتحسابهای ابری هر ماه افزایش مییابد؟ هزینهکردهای بازاریابی برای خدمات ابری چقدر است؟ HR چقدر در ابزارهای استخدام آنلاین چقدر سرمایهگذاری میکند؟
در طی سالهای اخیر، سازمانها، با تمام توان، در حال رو آوردن به رایانش ابری بودهاند. با این حال، همچنان این پرسش وجود دارد که چقدر از این هزینهکرد موثر است؟ و چه میزان از این مخارج هدر میرود؟
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ZDNet، تازهترین تحلیل «گزارش وضعیت ابر» که توسط وبسایت Flexera، بر مبنای تجربیات 750 مدیر اجرائی تهیه شده، دریافته است که با اینکه در حال حاضر پول زیادی برای ابر صرف میشود، ولی تعیین دقیق اینکه پول آن کجا میرود هنوز هم تا حدود یک راز است.
بیشتر شرکتها بیش از یک میلیون دلار در سال برای خدمات ابری هزینه میکنند، با این حال در مدیریت هزینهکرد ابری در حال رشدشان با مشکل مواجهند. به طور متوسط، پاسخدهندگان این تحقیق پرسشنامهای تخمین زدهاند که 30% هزینهکردهای ابری هدر میرود.
وبسایت فلکسرا، بر مبنای کارش با مشتریان، این عدد را 35% لحاظ نموده است. آنچه این چالش را پیچیدهتر میکند این واقعیت است که سازمانها از تمام تخفیفهای فراهمآورندگان خدمات ابری بهرهبرداری نمیکنند، هرچند که به طور مضاعف به این خدمات رو میآورند.
واقعیت اینست که شرکتها همچنین برای زیر نظر گرفتن هزینههای ابری استفاده از اتوماسیون را آغاز کردهاند.
بیش از نیمی از شرکتها (55%) گفتهاند که درک مفاهیم ضمنی هزینهای لایسنسهای نرمافزاری یک چالش بسیار مهم ابری است.
سی و شش درصد از شرکتها گفتند که هزینهکرد سالانه آنها بیش از 12 میلیون دلار بوده و 83 درصد گزارش کردهاند که هزینهکرد ابریشان بیش از 1.2 میلیون دلار است.
این ارقام نشانگر افزایشی قابل ملاحظه نسبت به سال گذشته هستند، به طوری که در سال گذشته میلادی 20 درصد شرکتها هزینهکرد سالانه بیش از 12 میلیون دلاری و 74% آنها هزینهکرد سالانه بیش از 1.2 میلیون دلاری داشتهاند.
همچنین نود و هفت درصد از پاسخدهندگان از حداقل یک ابر عمومی استفاده میکنند، و البته 80 درصدشان حداقل یک ابر خصوصی دارند. هفتاد و هشت درصد از پاسخدهندگان از ابر هیبریدی استفاده میکنند.
چندابری نیز همچنان در حال رشد است، و استراتژی غالب است، به طوری که تقریبا تمام شرکتهای مورد بررسی قرار گرفته از آن استفاده میکردهاند.
همچنین، یکپارچهسازی دادهها معمولترین نوع از معماری است که ابرها را در بر میگیرد.