جايزه ذره بين طلايی برای موفقترين سايتها از نگاه موتورهای جستوجو
اين جايزه كه برای نخستين بار در سال 82 مطرح شد، امسال اولين دوره برندگان خود را اعلام میكند.
مهدی رودكی، مدير سايت IRAN-SEO (كه برگزاری اين مسابقه را بر عهده دارد) به خبرنگار ایتنا گفت: «يكی از عوامل مهم در معرفی يك سايت، توجه به دسترسی موتورهای جستوجو به آن است، كه البته اين امر در سايتهای ما به دليل جوان بودن اين صنعت، زياد مورد توجه قرار نمیگيرد.»
رودكی، هدف از اعطای اين جايزه را چنين برمیشمارد:
- تشويق سايتها و افراد به توجه به تکنيکهای SEO و استفاده از آنها
- بالا بردن ضريب نفوذ سايتهای ايرانی در اينترنت
- قدردانی از سايتها و افرادی که با تلاش خود به رتبههای مناسبی در موتورهای جستوجوگر دست يافتهاند.
به گفته رودكی، توجه سايتهای ايرانی به SEO، باعث نفوذ بيشتر و دقيقتر سايتهای ايرانی و فارسی در اينترنت خواهد شد.
شرايط اعطای جايزه
- يکی از صفحات سايت بايد در نتايج جستوجوی گوگل و ياهو دارای رتبه يک تا پنج باشد.
- سايت بايد به طرز مناسبی به موتورهای جستوجوگر و فهرستهای معتبر معرفی شده باشد و حداقل در بايگانی 5 مورد از موارد زير قرار داشته باشد:
* Alltheweb
* Altavista
* DMOZ
* Google
* MSN
* Teoma
* Wisenut
* Yahoo
- عبارتی که رتبه سايت با آن در نتايج جستوجو، يک تا پنج شده است:
* دو، سه يا چهار کلمهای باشد.
* مرتبط با محتوای سايت باشد.
* نام شرکت، نشان تجاری، سايت و افراد يا به طور کلی کلمهای خاص نباشد.
- PageRank (معيار گوگل در ارزيابی صفحات) برابر 4 و يا بالاتر از آن باشد.
- مجموع محبوبيت پيوندی سايت (Link Popularity) در موتورهای جستوجوگر زير، بالاتر از 100 باشد:
* AltaVista
* AllTheWeb
* Google
* MSN
* Yahoo
- تعداد صفحات بايگانی شده آن در گوگل بالاتر از 20 باشد (مثال: allinurl:www.google.com )
- سايت IRAN-SEO