افزایش شدید حملات امنیتی به گیمرهای کامپیوترهای خانگی
ایتنا – گیمرهایی که از کامپیوترهای خانگی برای بازی کردن استفاده میکنند در چند وقت اخیر بیش از پیش با حملات ایبری روبرو شدهاند و این امر مشکلات بزرگی برای این افراد به همراه آورده است.
گیمرهایی که از کامپیوترهای خانگی برای بازی کردن استفاده میکنند در چند وقت اخیر بیش از پیش با حملات ایبری روبرو شدهاند و این امر مشکلات بزرگی برای این افراد به همراه آورده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، شرکت کسپرسکی که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات امنیتی برای کاربران جهان است در این زمینه اعلام کرده است که گزارشهای سه ماهه دوم سال 2021 نشان دهنده جهش بسیار شدید حملات امنیتی علیه گیمرهای مشغول به بازی در کامپیوترهای خانگی هستند.
این مرکز اعلام کرده است که در طول مدت زمان یاد شده توانسته است تا تعداد 5 میلیون و 800 هزار حمله امنیتی را که با هدف گیمرهای کامپیوترهای خانگی انجام شده بود را مسدود کنند که این امر نشان دهنده شرایط پیچیده این رده از بازیهای کامپیوتری است.
بخش عمدهای از این حملات، نرمافزارهای جعلیای بودند که خودشان را به جای بازی جا میزدند و به همین دلیل نیز خطرات امنیتی را برای کاربران ایجاد کردهاند.
بخش عمدهای از این حملات خود را زیر پوشش فایل نصب بازی مخفی میکردند و وقتی که فعال میشدند به جای نصب بازی، یک بدافزار را در دستگاه کاربر نصب کرده و کنترلهای مختلفی از سیتسم را در اختیار مهاجمان قرار میدادند.
بسیاری از این موارد به کاربران اجازه میدادند که بتوانند اطلاعات سیستم فرد قربانی را مشاهده کنند و حتی فایلهای تروجان بر روی دستگاه نصب شوند تا بتوانند دادههای ارزشمند کاربر را به سرقت ببرند که این موارد شامل اطلاعات بانکی برخی کاربران نیز بوده است.
گیمرهایی که با تلفن همراه هوشمند خود مشغول به بازی بودند نیز با مشکلاتی مشابه در سطحی محدودتر روبرو شدهاند. 10 بازی موبایل مشکلات اصلی را ایجاد کرده بودند که این امر در مقایسه با 24 عنوان پی سی، کوچکتر بودن مقیاس را نشان میدهند.
بزرگترین مشکل مشترک بین هر دو رده موبایل و کامپیوترهای خانگی نیز بازی مشهور ماین کرفت بوده است که به واسطه این بازی تعداد 3 میلیون و 10 هزار و 891 حمله امنیتی انجام شده و توسط کسپرسکی مسدود شدهاند.
رتبه دوم بازیهای محبوب برای مهاجمان، بازی سیمز 4 بود که تعداد یک میلیون و 266 هزار مورد حمله را به خود اختصاص داده بود. رتبه سوم متعلق به بازی PUBG با 484 هزار حمله و فورتنایت با 267 هزار حمله بود و جی تی ای 5 با 187 حمله در رتبه پنجم قرار داشت.