نیمی از مدیران رستورانها قصد استقرار اتوماسیون در 2 تا 3 سال آینده را دارند
ایتنا - «سالادورکس» از ربات Sally استفاده میکند که سالادهای سفارشی از 22 ماده اولیه سالاد را با یک ماشین یخچالی 9 فوت مربعی با یک رابط کاربری تاچاسکرین تهیه میکند.
گزارش وبسایت Lightspeed با عنوان «وضعیت جهانی صنعت پذیرایی» نشان میدهد که نه نفر از هر 10 اپراتور، مدیر یا مالک رستوران بر این باورند که رو آوردن به تکنولوژی در طی پاندمی کووید-19 اهمیت بسیار بالایی داشته است. تقریبا نیمی از اپراتورهای فولسرویس و بیش از یک سوم اپراتورهای سرویسسریع احساس میکنند که تکنولوژی جدید برای کسب و کارهایشان اهمیت کلیدی دارد.
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلشگیر، رستورانها هم کمکم به این نتیجه میرسند که برای پر کردن خلاء نیروی کار باید به استفاده از تکنولوژی اتوماسیون رو بیاورند، به طوری که 50% از اپراتورهای آمریکایی قصد دارند ظرف مدت دو تا سه سال آینده استقرار این تکنولوژی را به انجام برسانند.
کاهش نیروی کار در صنعت پذیرایی با گزارشهایی از کارکنان رستورانهای آمریکا (62%) همزمان شده است که میگویند مهمانان سختگیرتر از همیشه شدهاند.
این باعث مشکلی عمده برای صنعت پذیرایی شده که در تقلا برای حفظ کیفیت با کارگران کمتر است. در آمریکا، 41% از اپراتورها میگویند که تعداد نیروی کارشان کمتر از حد نیازشان است، و 48% اپراتورهای جهانی گزارش کردهاند که در حفظ نیروی کارشان در طی پاندمی کرونا دچار مشکل شدهاند.
تحقیق موسسه West Monroe به این یافته رسیده است که یک سوم مدیران ارشد صنایع در حال رو آوردن به اتوماسیون به منظور کمک به کاستن از نیاز به استخدام نیرو بودهاند، به ویژه در حوزههایی که تکنولوژی میتواند وظایف اضافی را حذف کند. بسیاری از رستورانهای زنجیرهای عمده در حال سرمایهگذاری در رباتیک به منظور روان نگه داشتن عملیاتهایشان با وجود کاهش تعداد نیروی کار هستند:
- White Castle اخیرا ربات آشپزخانهای برگربرگردان Flippy را در چندین مکان خود مستقر کرده، که باعث آزاد شدن کارکنان برای امور دیگر رستوران شده است.
- Saladworks از ربات Sally استفاده میکند (که سالادهای سفارشی از 22 ماده اولیه سالاد را از یک ماشین یخچالی 9 فوت مربعی با یک رابط کاربری تاچاسکرین تهیه میکند).
- مکدانلود استفاده آزمایشی از سفارشدهی خودرویی را اغاز کرده است
- Chick-fil-A در حال تست پیک رباتی است
و Wendy با بهرهگیری از Google Cloud در حال بررسی مجدد تجربه سفارشدهی خودرویی، با بکارگیری AI و ML برای ساختن رستوران هوشمند آینده است.