ایتنا - آمازون امیدوار است از این طریق بتواند با رقبایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس که بازار محصولات چندرسانهای و تفریحی را در اختیار دارند، رقابت کند.
چهار اتحادیه بزرگ کارمندی و کارگری در آمریکا به تازگی از کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده خواستند تا با طرح شرکت آمازون برای خرید استودیوی مترو گلدن میر مخالفت کنند.
به گزارش ایتنا از مهر به نقل از آمازون این اتحادیه ها هشدار دارند که بیتوجهی به این درخواست باعث کاهش توان رقابت در بازار خدمات چندرسانهای و تفریحی و نیز افزایش انحصارطلبی آمازون می شود.
آمازون در ماه می گذشته از برنامهریزی خود برای خرید مترو گلدن میر با پرداخت ۸.۴۵ میلیارد دلار خبر داده بود.
این شرکت امیدوار است از این طریق بتواند با رقبایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس که بازار محصولات چندرسانهای و تفریحی را در اختیار دارند، رقابت کند.
بررسی ها حاکیست در صورت نهایی شدن این خرید، آمازون با دسترسی به بیش از ۵۵ هزار عنوان برنامه چندرسانهای، فیلم سینمایی و غیره از نزدیکترین رقیبش که کمتر از ۲۰ هزار عنوان برنامه را در اختیار دارد، به شدت جلو میافتد. بنابراین میتواند در بازار تولید و پخش محتوا قدرتی انحصارگرانه پیدا کند و هزینه ارائه خدمات را نیز به دلخواه خود افزایش دهد.
آمازون پیشتر هرگونه تلاش برای کنترل انحصار بازار خدمات تفریحی چندرسانهای را رد کرده بود.