توجیه گرانی تعرفه مخابرات: ۴ هزار دقیقه مکالمه رایگان دارید!
ایتنا - یک مقام شرکت مخابرات: تعرفه جدید با اختصاص میزان قابل توجهی مکالمه رایگان با مدت زمانهای مشخص در مکالمه تلفن ثابت و طرح منطقی شدن هزینهها، به نفع مشتریان است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات ایران گفت: ابلاغیه جدید مصوب شده ستاد تنظیم بازار، با اختصاص میزان قابل توجهی مکالمه رایگان با مدت زمانهای مشخص در مکالمه تلفن ثابت و طرح منطقی شدن هزینهها، به نفع مشتریان است.
به گزارش ایتنا از شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام ضمن تشریح مزایای طرح اخذ حداقل هزینه نگهداری از مشتریان گفت: در این طرح برای مشتریان تهرانی با پرداخت مبلغ ۲۰هزارتومان، ۴ هزار و ۴۴۴دقیقه مکالمه رایگان شهری بالغ بر ۷۲ ساعت در طول یک ماه، مشتریان مراکز استان ها با پرداخت مبلغ ۱۵ هزار تومان، ۳هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و برای مشتریان دیگر شهرستانها، با پرداخت مبلغ ۱۰هزار تومان، مبلغ ۲هزار و۶۶۶ تومان مکالمه رایگان اختصاص مییابد.
وی افزود: هدف اصلی از این طرح، اخذ حداقل نگهداری برای تلفن های بدون کارکرد است که با «عدالت ارتباطی» تیز همخوانی دارد، یعنی به صورت میانگین ماهانه ۲۵ هزار تومان هزینه نگهداری خط است و اکثریت مشتریان با استفاده از این طرح قبوض ماهانه زیر ۲۰ هزار تومان خواهند داشت.
بر اساس این گزارش طبق گفته بیدخام، هزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت برای مخابرات حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است، در صورتی که مشترکان ماهانه ۶ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت میکنند و این تفاوت با توجه به تعداد مشترکان ضرر زیادی را به مخابرات تحمیل میکند. امسال باتوجه به افزایش حقوق، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیارد تومان به هزینههای مخابرات اضافه شده است.
بیدخام در همین مورد خاطرنشان کرد: با ترمیم تعرفههای مخابراتی ، مطالبات قانونی همه ذینفعان با یک فرایند منطقی قابل انجام است.
وی گفت : ثابت ماندن تعرفهها در ۱۲ سال گذشته علیرغم تورمهای چندصددرصدی در تمام بخشها، از چالشهای اصلی مخابرات است که سبب شده تا منابع مورد نیاز برای توسعه این بخش به سختی صورت گیرد. بنابراین منتظر ابلاغ مصوبه جدید تلفن ثابت توسط وزارت ارتباطات هستیم تا بخشی از مشکلات حوزه مخابراتی کشور مرتفع شود.