عبدالمجيد امين، در گفتو گو با ايلنا، با بيان اين مطلب، اظهارداشت: دفاتر خدمات ارتباطي ناچارند به سمت و سوي ارائه ساير خدمات مرتبط بروند كه نمونه آن ارائه سيمكارت اپراتور دوم ايرانسل است. وي، با بيان اين كه ارائه خدمات ايرانسل با استناد به مجوز سازمان تنطيم مقررات انجام ميشود، يادآورشد: دفاتر خدمات ارتباطي در شرايطي ميتوانند دفاتر خدمات تك سرويسي باشند كه از تسهيلات وجوه اداره شده يا زود بازده دولت استفاده كرده و خدمات بهتري ارائه كنند. وي اظهار اميدواري كرد؛ مقام وزارت ارتباطات التفات بيشتر به دفاتر بخش خصوصي داشته و دستورات مقتضي را در خصوص اجرايي شدن افزايش تعرفه اين دفاتر كه در مجمع شركتهاي تابعه تصويب شده است، به عمل آورد. امين، به خصوصيسازي مخابرات در كشور اشاره كرد و گفت: اگر خصوصيسازي با ديد و تفكر دولتي و حفظ مديريت دولتي باشد مسلما علاوه بر آن كه شكوفايي اقتصادي را به دنبال نخواهد داشت، بلكه ميزان خسارت و ضررهاي ناشي از آن دو برابر وضعيت فعلي خواهد بود. رييس كانون سراسري انجمنهاي دفاتر خدمات ارتباطي و همراه كشور، با بيان اين كه ابلاغ اصل 44 قانون اساسي در حقيقت انقلابي در اقتصاد كشور است، تصريح كرد: اگر اين اصل به درستي هدايت نشود عدهاي خاص كه در متن آن قرار دارند از فرصتها به نفع خود بهره خواهند برد و به دنبال آن نقض عدالت اجتماعي را پي در خواهد داشت. وي، گفت: با التفاوت به اين كه قبل از آمدن لايحه خصوصيسازي از مجاري رسمي به مجلس جلسات كارشناسي آن از مدتها قبل آغاز شده بود، جا داشت سازوكارهاي اجرايي اصل 44 به گونهاي تعريف شود كه در بخش وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دفاتر خدمات ارتباطي به عنوان پيشخوان دولت زير پا له نشوند؛ زيرا همه به اين نتيجه رسيدهايم كه اقتصاد دولتي ديگر جواب نميدهد و بايد از ظرفيت بخش خصوصي استفاده كنيم. امين، اظهارداشت: اميدواريم كميسيون ويژه اصل 44 كه در تبين خواستههاي رهبري حركت ميكند حتما با تمامي بخشهاي خصوصي وزارت ICT به خصوص دفاتر خدمات ارتباطي هم فكري كرده و از واگذاري سهام به قشري خاص از ايجاد خرده مالكي در وزارت ICT جلوگيري كند.