ایتنا - فورد در برنامه درازمدتتر خود سال 2030 را هدف قرار داده است تا در اروپا وسایل نقلیه سواری کاملاً الکتریکی تولید کند و خودروهای برقی 40 درصد از کل فروش آن در سراسر جهان را به خود اختصاص دهند.
فورد یک پیشرو صنعت خودرو است و اخیراً با ویژگیهای منحصربهفردی مانند شارژ دوطرفه که در F-150 لایتنینگ رونمایی شده است، و همچنین با تلاش خود برای ساخت سالانه بیش از 2 میلیون خودروی برقی تا سال 2026 در صدر خبرها قرار گرفته است. فورد در برنامه درازمدتتر خود سال 2030 را هدف قرار داده است تا در اروپا وسایل نقلیه سواری کاملاً الکتریکی تولید کند و خودروهای برقی 40 درصد از کل فروش آن در سراسر جهان را به خود اختصاص دهند.
به گزارش ایتنا، اینها اهداف هیجانانگیزی هستند و برای دستیابی به آنها به تلاش قابلتوجهی نیاز است. در گامی به سمت این نتیجه، شرکت خودروسازی فورد از تشکیل یک شرکت تابعه جدید به نام Latitude AI خبر داد. این شرکت تابعه دارای یک تیم 550 نفره است که وظیفه توسعه سیستمهای خودران را بر عهده دارند تا برای خودروهای آینده فورد مورد استفاده قرار گیرند.
سامی عمری، مدیر اجرایی ADAS Technologies در فورد، میگوید: «ما معتقدیم فناوری رانندگی خودکار به بهبود ایمنی کمک میکند و در عین حال تجربههای کاملاً جدیدی را به منظور کاهش استرس کاربران فراهم آورده و در آینده به آزاد کردن زمان راننده برای تمرکز بر فعالیتهای دلخواهش کمک میکند». این یک خبر بزرگ به نظر میرسد، اما تیم به طور غیرعادی در رویکرد خود برای مواجهه با این موضوع مهم ثابت مانده است.
اهداف تعیین شده توسط هوشمصنوعی Latitude به طرز شگفتآوری ساده هستند
به گفته فورد، تیم هوش مصنوعی Latitude وظیفه توسعه «فناوری رانندگی خودکار» جدید را بر عهده خواهد داشت و کار خود را با توسعه یک سیستم کمک راننده، که خودروساز آن را «بدون دست، بدون چشم» توصیف میکند، که گویای عملکرد سطح 3 است، آغاز خواهد. این در نهایت نشاندهنده گسترش تلاشهای فعلی فورد در این حوزه است، که از قبل از پلتفرم هندزفری سطح 2 BlueCruise برخوردار بوده که بهطور خاص برای رفتوآمدهای بزرگراهی طراحی شده است. این خودروساز خاطرنشان میکند که تیم Latitude AI روی «پیشرفتهای BlueCruise» نیز کار خواهد کرد.
به نظر میرسد هدف تلاشهای اولیه Latitude AI توسعه فناوری خودرانی است که به طور مشخص حالتهایی از رانندگی را هدف قرار داده است که ممکن است برای فرد استرسزا یا خستهکننده باشد و تجربه کلی رانندگی را لذتبخشتر کند. داگ فیلد، مدیر ارشد توسعه محصول و مدیر فناوری در شرکت فورد، گفت: «ما فناوری خودران را فرصتی برای بازتعریف رابطه بین مردم و وسایل نقلیهشان میدانیم».