۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۳

رقیب ChatGPT از هوش مصنوعی پاسخ به سؤالات استفاده می‌کند

ایتنا - این سیستم شامل یک دیتابیس پویای تولید شده به صورت خودکار است که به جای استفاده از روش‌های کلاسیک NLP (پردازش زبان طبیعی) و واژه‌نامه‌های از پیش‌شاخص‌گذاری‌شده، الگوهای درون بحث کاربران را شناسایی می‌کند.
رقیب ChatGPT از هوش مصنوعی پاسخ به سؤالات استفاده می‌کند
مواردی وجود دارد که یک ربات چت هوش مصنوعی نمی‌تواند به طور قابل اعتماد به آنها پاسخ دهد، مانند نحوه حل مشکل در روابطتان، بهترین لباس، توصیه در مورد مشکلی که با آن روبرو هستید یا شاید مثلاٌ لیستی از توصیه‌های شخصی در مورد اینکه کدام فیلم یا برنامه را تماشا کنید.

به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌کرانچ، برای این نوع سؤالات، کاربران امروزه هنوز به افراد دیگر مراجعه می‌کنند، و یا از پلتفرم‌هایی مانند ردیت یا Quora برای دریافت پاسخ از انسان‌های دیگر استفاده می کنند، نه ربات‌های هوش مصنوعی. اما اینک، اپلیکیشن موبایلی به نام Superfy به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای ارتباط بهتر کاربران خود با افراد دیگر برای پاسخ به این نوع سوالات در یک تجربه جدید چت اجتماعی است.
 
سوپرفای در سال 2021 توسط زن و شوهری به نام Michal Tamir و Gil Schoenberg که قبلا در یک شرکت تجزیه و تحلیل داده به نام Treato با هم کار می کردند راه اندازی شد. آنها روشی را برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تطابقدهی کاربران به طور آنی با افراد مرتبط برای پاسخ به سؤالاتشان متصور شدند - یعنی به جای تایپ سؤالات در موتور جستجو یا چت با ChatGPT، کاربران Superfy می توانند با افراد واقعی صحبت کنند تا پاسخ و مشاوره دریافت کنند.
 
این سیستم از یک فناوری هوش مصنوعی کاملاً اختصاصی به نام Matchpoint AI استفاده می‌کند که بر روی LLMهای منبع‌باز ساخته شده است تا مطابقت‌ها را فعال کند. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و مدل‌های هوش مصنوعی آن بر اساس عوامل مختلفی با کاربران مطابقت دارند، از جمله نه تنها افرادی که در حال حاضر آنلاین هستند، بلکه همچنین اینکه آیا معمولاً در زمان خاصی از روز از این اپ استفاده می‌کنند، و آیا تمایل دارند به سؤالات زیادی پاسخ دهند یا خیر. آنها دارای تخصص مرتبط با جستارهای مشخص هستند. به عنوان مثال، اگر کسی بپرسد، «آیا یک گیتار ایبانز بخرم یا یک گیتار گیبسون؟» هوش مصنوعی سعی می‌کند وی را با کاربری که از سازها و موسیقی آگاهی دارد تطبیق دهد. اما برای کویرهایی که توصیه و پیشنهاد می‌خواهند، هوش مصنوعی کاربران را بر اساس ارتباط شخصی پاسخ با کاربری که سؤال را ارسال کرده است مطابقت می دهد.
 

این شرکت توضیح داده است که این سیستم شامل یک دیتابیس پویای تولید شده به صورت خودکار است که به جای استفاده از روش‌های کلاسیک NLP (پردازش زبان طبیعی) و واژه‌نامه‌های از پیش‌شاخص‌گذاری‌شده، الگوهای درون بحث کاربران را شناسایی می‌کند. به مرور زمان، موتور آن از رفتارهای کاربران در مورد علایق، دانش و الگوهای استفاده آنها می‌آموزد تا آنها را بهتر با جستارهای مرتبط ارتباط دهد. Matchpoint AI جدید مبتنی بر LLM همچنین درک مرتبط با موضوع و علایق مشترک کاربران و همچنین «شیمی شخصی» را در هنگام تطبیقدهی در نظر می‌گیرد.
 
این استارت‌آپ مدعیست که تنها 10 درصد از پست‌ها سؤالات تخصصی هستند که به اندازه کافی سریع توسط افراد واقعی پاسخ داده نمی‌شوند. در این موارد، ربات Superfy در حالی که کاربران منتظر پاسخ‌های انسانی هستند، یک پاسخ خودکار ارائه می‌دهد. بنیانگذاران Superfy گفتند که میانگین زمان دریافت اولین پاسخ از یک شخص واقعی فقط حدود 20 ثانیه است.
 
این برنامه همچنین پوش‌نوتیفیکیشن‌ها را برای کاربرانی که آنلاین نیستند ارسال می‌کند تا پاسخ‌های بیشتری را دریافت کنند.
 
اگرچه سوپرفای فقط در iOS در دسترس است، اما ادعا می‌کند که 550000 کاربر ثبت نام شده و 85000 کاربر فعال ماهانه دارد که از خدمات  آن استفاده می‌کنند – و عمدتاً  شامل مخاطبان جوان و نسل زد (متولدین 1997 تا 2010) ساکن ایالات‌متحده، کانادا و بریتانیا هستند.
 
کد مطلب: 75244
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ