جنرال موتورز فروش خودروی برقی Chevy Blazer را متوقف کرد
توان شورولت بلیزر ایوی از سیستم باتری Ultium جنرال موتورز تامین میشود که در بسیاری از خودروهای دیگر از جمله هامر ایوی GMC و Lyriq کادیلاک استفاده می شود.
جنرال موتورز دستور توقف فروش Chevy Blazer EV را تنها چند هفته پس از عرضه آن، در پی گزارشهایی مبنی بر مشکلات نرمافزاری که این خودرو را غیرقابل رانندگی کرده بود، صادر کرد.
این شاسیبلند تاکنون 23 مشکل را در طول آزمایشات خود ثبت کرده بود، از جمله خرابی مکرر سیستم اینفوتینمنت و نمایش پیامهای خطای متعدد.
کوین ویلیامز، نویسنده وبسایت Inside EVs، نیز بلیزر EV را آزمایش کرد و نه تنها با مشکلات مشابهی در صفحه نمایش آن مواجه شد، بلکه پس از خراب شدن خودرو در حین شارژ سرگردان ماند.
شورلت در اینباره اینگونه توضیح داده است: «ما میدانیم که تعداد محدودی از مالکان Blazer EV با برخی مشکلات کیفی نرمافزاری مواجه شدهاند. برای اطمینان از اینکه مشتریان ما تجربهای عالی در استفاده از وسیله نقلیه خود داشته باشند، فروش خودروهای برقی بلیزر را به طور موقت متوقف میکنیم». اسکات بل، معاون این شرکت، گفت که تمام تحویلهای جدید متوقف شدهاند.
توان شورولت بلیزر ایوی از سیستم باتری Ultium جنرال موتورز تامین میشود که در بسیاری از خودروهای دیگر از جمله هامر ایوی GMC و Lyriq کادیلاک استفاده می شود. به گزارش Inside EVs، از آنها نیز شکایات فراوانی شده است. یکی از سخنگویان جنرال موتورز به وبسایت TechCrunch گفت که مشکلات بلیزر «نه به ایمنی و نه به Ultium و یا گوگل تعبیهشده در آن مربوط نمیشود».