ایتنا - شرکت اپل از یک ابزار هوش مصنوعی مولد به نام Ask برای پاسخگویی بهتر و سریعتر به سؤالات فنی کاربران رونمایی کرده است.
این ربات چت که شبیه به ChatGPT عمل میکند میتواند با استفاده از پایگاه دانش داخلی اپل، به صورت خودکار به پرسشهای مرتبط با محصولات و خدمات این شرکت پاسخ دهد.
سپس مشاوران پشتیبانی فنی میتوانند پاسخ تولیدشده توسط Ask را ارزیابی و در صورت نیاز برای مشتری تکمیل کنند.
انتظار میرود با بهرهگیری از این ربات چت هوشمند، زمان پاسخگویی به مشتریان کاهش یابد.
اپل در حال حاضر Ask را به صورت آزمایشی در اختیار تعداد محدودی از مشاوران فنی قرار داده و پس از جمعآوری بازخوردها، قصد دارد آن را برای عموم متخصصان پشتیبانی در دسترس قرار دهد.
این شرکت اعلام کرده كه Ask میتواند به حل مسائل پیچیده و ناآشنا كمک شایانی كند.
انتشار این خبر در حالی است که انتظار میرود در سیستمعامل iOS 16 و اپلیکیشنهای محبوب اپل مانند Siri و Messages، بهرهگیری از قابلیتهای هوش مصنوعی به طور چشمگیری گسترش یابد.
رونمایی از روبات چت Ask نشاندهنده تمرکز فزاینده اپل بر هوش مصنوعی به عنوان محور اصلی نوآوریهای آینده این شرکت است.