ایتنا - گوگل طبق روال هرساله به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، با تغییر موقت لوگوی خود سعی میکند با جشن بزرگ ایرانیان همراه شود.
گوگل از سال ۲۰۰۴ تاکنون هرساله به مناسبت سال نو و فرارسیدن عید نوروز برای ایرانیان با تغییر موقت لوگوی خود که به «دودل» معروف است، سعی میکند با مخاطبان ایرانی خود همراه شود.
به همین منظور گوگل با استفاده از نبوغ و ایدههای مبتکرانه مدیر ایرانی تیم UX گوگل ترنسلیت پندار یوسفی، اقدام به طراحی دودلی متناسب با فرهنگ ایرانیان کرده و قرار است از سهشنبه ۲۹ اسفندماه از آن رونمایی شد.
نکته ناامیدکننده برای کاربران ایرانی اینجاست که این دودل در ایران و برای کاربران ایرانی که از فیلترشکن استفاده نمیکنند قابل مشاهده نیست.
پندار یوسفی، مدیر ایرانی تیم UX گوگل ترنسلیت، در مورد طراحی این دودل عنوان کرده است: «قراردادن تمامی نمادهای نوروز در داخل یک لوگو کار دشواری بود، اما با تحقیقات فراوان درباره لباسهای نوروز و سنتهای دیرینه ایران و الهام از بازیها و خاطرات شیرینی کودکیام موفق به ساخت لوگو نوروز ۱۴۰۳ گوگل شدم.»