۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۵

کاربران ایرانی در سال گذشته از کدام ایموجی‌ها بیشتر استفاده کردند؟

ایتنا - بررسی و تحلیل داده‌های کاربران ایرانی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ایموجی‌های مربوط به احساسات مثل خنده و قلب با ۲۶ درصد بیشترین میزان استفاده را در میان کاربران فارسی‌زبان داشته‌اند.
کاربران ایرانی در سال گذشته از کدام ایموجی‌ها بیشتر استفاده کردند؟

بر اساس تحلیلی که لایف‌وب انجام داده، ایموجی شکلک خنده و قلب از محبوب‌ترین و پرتکرارترین ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند.

پس از آن، نمادها با ۲۲ درصد و ایموجی‌های مربوط به افراد و اعضای بدن با ۱۴ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

تحلیل ایموجی‌های پرکاربرد در هر شبکه اجتماعی نیز نکات جالب توجهی را آشکار می‌کند.

در شبکه‌های ایکس (توییتر سابق) و گروه‌های تلگرامی، شکلک خنده بیشترین استفاده را داشته است. این در حالی است که در اینستاگرام، شکلک چشم قلبی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است.

در کانال‌های تلگرامی که بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی و خبری دارند، استفاده از نمادها بر شکلک‌ها غالب بوده و در میان ۵ ایموجی پرکاربرد، هیچ شکلکی دیده نمی‌شود.
 

ایموجی قلب نیز یکی از محبوب‌ترین ایموجی‌های ایرانیان در اینستاگرام، ایکس و گروه‌های تلگرامی بوده است.

به طور کلی، ایموجی‌هایی که نمادی از قلب در آن‌ها وجود داشته، بسیار مورد توجه کاربران اینستاگرام قرار گرفته و در میان ۵ ایموجی پربازدید این شبکه، سه ایموجی قلب‌دار دیده می‌شود.

کارشناسان معتقدند استفاده گسترده از ایموجی‌های شادی و عشق نشان‌دهنده وضعیت روحی مثبت کاربران ایرانی در فضای مجازی است. آنها تاکید می‌کنند که این امر می‌تواند نمایانگر تلاش کاربران برای بیان عواطف مثبت در میان محدودیت‌های فضای واقعی باشد.

از طرف دیگر، تحلیلگران تفاوت رفتار کاربران در شبکه‌های مختلف را نیز نشانی از انعطاف‌پذیری و سازگاری آنها با محیط‌های متفاوت ارزیابی می‌کنند. آنها این توانایی را در عصر رسانه‌های نوین بسیار مهم و مفید می‌دانند.
کد مطلب: 78177
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ