ایتنا - در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن آینده، اتحادیه اروپا از شرکتهای بزرگ فناوری دیجیتال از جمله فیسبوک و تیکتاک خواست تا محتویات جعل عمیق (دیپفیک) ساخته شده با هوش مصنوعی را در فضای مجازی شناسایی کرده و هشدار دهند.
اتحادیه اروپا:
شرکتهای فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
8 فروردين 1403 ساعت 6:06
ایتنا - در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن آینده، اتحادیه اروپا از شرکتهای بزرگ فناوری دیجیتال از جمله فیسبوک و تیکتاک خواست تا محتویات جعل عمیق (دیپفیک) ساخته شده با هوش مصنوعی را در فضای مجازی شناسایی کرده و هشدار دهند.
این توصیه بخشی از مجموعه دستورالعملهایی است که کمیسیون اروپا آن را در قالب قانون تعدیل محتوای فضای مجازی برای غولهای دیجیتال منتشر کرده تا آنها با خطراتی که انتخابات را تهدید میکند، از انتشار جمله اخبار نادرست، مقابله کنند.
تعدیل محتوا عبارت از شناسایی محتویات همرسان شده در فضای مجازی و کامنتهای کاربران است به نحوی که شرکت پیامرسان بتواند محتوای مضر و آسیبرساننده را پیدا کرده و مثلا برای آن برچسب هشدار بگذارد.
نهاد اجرایی اتحادیه اروپا مجموعهای از اقدامات را برای کنترل شرکتهای بزرگ فناوری مجازی، به ویژه در مورد تعدیل محتوا، به اجرا گذاشته است.
بزرگترین ابزار اروپا در این زمینه قانون خدمات دیجیتال است که بر اساس آن این بلوک ۲۲ بستر دیجیتال از جمله اینستاگرام، اسنپچت، یوتیوب و ایکس را با عنوان «بسیار بزرگ» مشخص کرده است.
در اواخر سال ۲۰۲۲ که بسترهای «اوپن آیای» و «چتجیپیتی» به صحنه آمدند، هیجان شدیدی در مورد هوش مصنوعی به وجود آمد، اما به موازات آن نگرانی اتحادیه اروپا در مورد مضرات این فناوری افزایش یافته است.
کد مطلب: 78179
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/78179/شرکت-های-فناوری-جعل-عمیق-ساخته-شده-توسط-هوش-مصنوعی-شناسایی-کنند