بر اساس گزارشهاي منتشر شده، اين شركت اسپانيايي خطوط اينترنت پرسرعت خود را با قيمت ناعادلانه در اختيار مشتركان خود قرار ميداده است.
نيلي كروز (Neelie Kroes) يكي از اعضاي برتر كميسيون اطلاعات اتحاديه اروپا اعلام كرد، پرداخت اين ميزان جريمه از سوي Telefonica نشان ميدهد كه اين شركت بزرگ مخابراتي مشكلات خود را پذيرفته است.
وي در اين باره گفت: «Telefonica تنها شركت مخابراتي اسپانيا محسوب ميشود. بر اين اساس، مسؤولان اين شركت خدمات اينترنتي و مخابراتي خود را با قيمت بالا در اختيار مشتركان خود قرار ميدهند و اين مسئله باعث شده است تا اتحاديه اروپا باTelefonica برخورد جدي كند.»
اتحاديه اروپا به تمامي كشورهاي عضو اين مركز هشدار داده است كه با تصويب قوانين جديد، قيمت خدمات خود را متعادل كنند.