۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰

مدت زمان سفر از تهران به استانبول

جاذبه‌های گردشگری این شهر مانند مسجد سلطان احمد، ایا صوفیه، گراند بازار و توپ کاپی همواره با استقبال خوبی از سوی مسافران همراه بوده و آن را به یکی از محبوب‌‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.
مدت زمان سفر از تهران به استانبول
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


 

مدت زمان سفر از تهران به استانبول


استانبول با جمعیتی در حدود ۱۵ میلیون نفر، تاریخچه باستانی و بسیار غنی را در دل خود جای داده است. جاذبه‌های گردشگری این شهر مانند مسجد سلطان احمد، ایا صوفیه، گراند بازار و توپ کاپی همواره با استقبال خوبی از سوی مسافران همراه بوده و آن را به یکی از محبوب‌‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است. مسافت تهران به استانبول تا حدی طولانی است و به همین خاطر، مسافران سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند. البته از راه‌های دیگر نیز می‌توان به این شهر دسترسی داشت. برای تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول، بد نیست نخست این مطلب را دنبال کنید.
 

مسافت تهران به استانبول با انواع وسایل نقلیه


مشاهده مسافت تهران تا استانبول با وسایل نقلیه مختلف برای تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین روش به شما عزیزان کمک می‌کند. به صورت کلی می‌توان با هواپیما، قطار، خودروی شخصی و حتی اتوبوس وارد این شهر شد که در ادامه مسافت هر چهار تا و مدت زمان لازم برای رسیدن را به شما خواهیم گفت.
 

۱- فاصله تهران تا استانبول با استفاده از هواپیما


بی شک سفر به استانبول از تهران با استفاده از هواپیما، پرطرفدارترین نوع سفر نزد ایرانی‌ها به شمار می‌رود. از این رو شرکت‌های هواپیمایی معتبر داخلی و خارجی دست به کار شده و روزانه سفرهای هوایی زیادی را میان این دو شهر تدارک می‌بینند. این مسافت از طریق هواپیما چیزی در حدود ۲۰۴۱ کیلومتر است. این هواپیما از فرودگاه امام خمینی به پرواز در آمده و معمولا در فرودگاه آتاتورک به زمین می‌نشیند؛ البته اگر قصد تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول را داشته باشید. این مدت زمان به عوامل مختلفی مانند نوع کلاس هواپیما برمی‌گردد، اما به طور میانگین چیزی در حدود سه ساعت و پنج دقیقه است.
سفر با هواپیما به این شهر از نظر سرعت در بهترین شرایط خود بوده و در زمان کمی نسبت به راه‌های دیگر می‌توان به مقصد رسید. ضمنا آرامش و راحتی بیشتری برای مسافران فراهم شده است تا نگرانی خاصی بابت رسیدن به مقصد نداشته باشند. استانبول دارای فرودگاه بین‌المللی بوده و این حمل و نقل را به بخش‌های دیگر شهر راحت می‌کند. مسافران در لحظه رسیدن می‌توانند از امکانات فرودگاه آتا تورک برای رفاه بیشتر بهره‌مند شوند. البته فراموش نکنید هزینه سفر به استانبول با هواپیما نسبت به راه‌های دیگر بیشتر است.
 
فاصله تهران تا استانبول با استفاده از اتوبوس
 

۲- فاصله تهران تا استانبول با استفاده از اتوبوس


اگر به دلایل مختلف مانند ترس از پرواز نمی‌خواهید سفر با هواپیما را تجربه کنید، هیچ اشکالی ندارد؛ زیرا امکان سفر با اتوبوس نیز برایتان فراهم است. با وجود زمان‌بر بودن این پروسه، سفر با اتوبوس به این شهر نیز حال و هوای خودش را دارد که با مسافت زمینی در حدود ۲۴۳۵ کیلومتر همراه است. البته این به نوع اتوبوس و امکانات آن نیز مربوط می‌شود. در این مسیر باید از شهرهای قزوین، زنجان، تبریز، میانه، مرند، ماکو و مرز بازرگان عبور کرد.
البته در زمان ورود از مرز به خاطر شلوغی شاید وقت زیادی از شما تلف شود و این از معایب سفر با اتوبوس است. در ادامه سفر باید از چند شهر ترکیه هم عبور کنید تا در نهایت به استانبول برسید. این زمان به طور کلی ممکن است بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت یعنی ۱.۵ الی ۲ روز زمان‌بر باشد که گاهی اوقات نظیر اوقات شلوغی جاده‌ها آنچنان ارزشش را ندارد. هزینه کمتر، چشم‌اندازهای فوق‌العاده و امکان برخورداری از تفریح‌های مختلف در بین راه از سری مزایای این نوع از سفر است. در سوی دیگر، مدت زمان سفر و خستگی ناشی از صندلی‌ها و محیط اتوبوس را از جمله معایب آن می‌دانیم.
 

۳- فاصله تهران تا استانبول با استفاده از خودروی شخصی


گاهی اوقات افراد مایل به سفر به استانبول با خودروی شخصی خود هستند که باز هم مسیری طولانی و چالش‌برانگیز از آب در می‌آید. با این حال مسافران و خود راننده انعطاف و راحتی بیشتری را در طی مسیر نسبت به اتوبوس حس می‌کنند. این کار را به افراد که مایل به لذت بردن از مناظر و شهرهای بین مسیر هستند، پیشنهاد می‌دهیم. این فاصله زمینی همان‌طور که گفته شد، در حدود ۲۴۷۵ کیلومتر بوده و برای یک خودروی شخصی تقریبا ۲۸ ساعت زمان می‌برد تا به مقصد برسد. به یاد داشته باشید این نوع از سفر نسبتا اقتصادی خواهد بود.
 
فاصله تهران تا استانبول با قطار
 

۴- فاصله تهران تا استانبول با قطار


مسیر ریلی میان تهران تا استانبول نیز جالب و ماجراجویانه بوده که تقریبا ۲۴۷۵ کیلومتر است. این مسیر با قطار تقریبا ۷۰ ساعت یعنی نزدیک به ۳ روز به طول می‌انجامد و بنابراین طولانی‌ترین روش ممکن را به خود اختصاص داده است. از جمله مزایای این مسیر و روش می‌توان دیدن مناظر بسیار زیبا، سفری متفاوت و هزینه پایین نسبت به هواپیما را نام برد. از سمت دیگر طولانی بودن مسیر و نبود امکاناتی مشابه با هواپیما شاید مسافران را در میانه‌های راه اذیت کند.
 

سفر با هواپیما به استانبول با علی بابا


کارشناسان این حوزه در بین روش‌های گفته شده، سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند. با مراجعه به سایت علی بابا و بخش بلیط هواپیما تهران استانبول می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را با امکانات، کلاس و قیمت‌های متنوعی مشاهده کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال، کافیست آن را با تیم علی بابا در میان بگذارید.
کد مطلب: 79201
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام