۰
plusresetminus
پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴

بزرگترین اشتباهات فریلنسرهای سئو از نظر سلمان محمدی مدیر گروه دیجیتال نردبان

ما در گروه دیجیتال نردبان در زمینه طراحی سایت‌های وردپرسی کارآمد و کاربرپسند و تنظیم استراتژی‌های سئوی برنده تخصص داریم.
بزرگترین اشتباهات فریلنسرهای سئو از نظر سلمان محمدی مدیر گروه دیجیتال نردبان
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------

بسیاری از متخصصین سئو ترجیح می‌دهند بصورت مستقل روی پروژه‌های سئو کار کنند. انعطاف پذیری بیشتر در انتخاب ساعات کاری، داشتن زمان کافی برای یادگیری مفاهیم جدید و فرصت‌های رشد بیشتر، از مزایای تبدیل شدن به یک فریلنسر سئو یا مشاور سئو مستقل است.
من سلمان محمدی هستم، مشاور سئو و بنیانگذار گروه دیجیتال نردبان و ۹ سال تجربه فعالیت در زمینه سئو دارم. در سال‌های ابتدایی فعالیتم در زمینه سئو متوجه شدم که موفقیت به عنوان یک مشاور سئو به چیزی بیشتر از مهارت‌های سئو نیاز دارد. برای موفقیت برای تبدیل شدن به یک مشاور سئو مستقل و موفق نیازمند هوش تجاری، انضباط شخصی و داشتن توانایی غلبه بر چالش‌های مختلف هستید.
در همه این سال‌ها با تردیدهای زیادی درباره حرفه خودم مواجه شدم. بسیاری از فریلنسرها و مشاورین سئوی دیگری هم که دیدم با همین مسائل روبرو بودند. چیزی که باعث شد در نهایت عطای کار به عنوان یک فریلنسر سئو را به لقایش ببخشند و تصمیم بگیرند در یک شرکت به عنوان کارشناس سئو یا مدیر سئو مشغول به کار شوند.
 به همین دلیل تصمیم گرفتم تجربیاتم در این زمینه را بنویسم و بزرگترین اشتباهاتی که فریلنسرهای سئو مرتکب می‌شوند را ذکر کنم و راهکارهایی برای غلبه بر چالش‌های کار به عنوان یک فریلنسر سئو را ذکر کنم. چه یک فریلنسر سئو هستید که به تازگی شروع به گرفتن پروژه‌های سئو کرده‌اید و چه یک چندین سال است که در حوزه سئو فعالید و مشغول به ارائه خدمات مشاوره سئو به کسب و کارها هستید این مقاله برای شما نوشته شده است.
 

1-توجه نکردن به پرسونال برندینگ


وقتی شروع به کار در حوزه سئو می‌کنید پرسونال برندینگ و ایجاد برند شخصی مساله مهمی است. مساله فقط دیده شدن نیست، مساله این است که در بین همه سئوکاران نقطه قوت و تمایز خود را نشان دهید.
برند شخصی شما باید بیانگر تخصص و تمایز شما در بین همه کارشناسان سئو باشد. اگر از یک رویکرد ویژه برای بهینه سازی سایت‌ها استفاده می‌کنید باید روی آن مانور بدهید. اگر در زمینه سئوی تکنیکال تخصص دارید باید این تخصص را برجسته کنید. اگر تجربه موفق کار روی چندین پروژه لوکال سئو را دارید باید از دستاوردهایتان بگویید.
ساخت یک برند شخصی قوی و متمایز به شما امکان جذب مشتریان بیشتری را می‌دهد. برای ایجاد برند شخصی می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:
   - در بحث‌های توییتری و لینکدینی مشارکت کنید
   - در مورد تخصصتان مقالات مفصل بنویسید و آموزش‌هایی را در زمینه حوزه تخصصی‌تان منتشر کنید.
   - خجالتی نباشید و در رویدادهای سئو شرکت کنید. (در این مورد خودم هنوز ضعف دارم )
   - در مورد روشی که در پروژه‌های مختلف دارید بنویسید.
در همه این حالات سعی کنید حرف‌ها و نقطه نظرات جدیدی بدهید و به دیگران کمک کنید. شرکت در بحث‌ها و نوشتن دیدگاهایتان باعث می‌شود کم کم سبک خودتان را نشان بدهید و مشتریان جدیدی جذب کنید. به خاطر داشته باشید پرسونال برندینگ زمانبر است و باید صبور باشید.
تجربه شخصی: من سعی کردم با تاسیس یک کانال یوتیوب (کانال یوتیوب گروه دیجیتال نردبان) و نوشتن در لینکدین جزییات کارهایی که در زمینه‌های مختلف سئو انجام می‌دهم را با دیگران به اشتراک بگذارم. همچنین سعی کردم با نوشتن مقالات جامع در حوزه سئو و انتشار آن‌ها در وبلاگ سایتمان اطلاعات جامعی را در اختیار مخاطبان سایت گروه دیجیتال نردبان قرار بدم. این باعث شد مخاطبان وبلاگ گروه دیجیتال نردبان متوجه تخصص ما بشوند و به ما بیشتر اعتماد کنند.
 

2-نداشتن سایت


به عنوان یک مشاور سئو باید یک سایت برای معرفی خدماتتان و تخصصی که دارید بسازید.
سایت شما کارت ویزیت دیجیتال شماست و آنجا می‌توانید دانش سئو و پروژه‌هایی که انجام دادید را به نمایش بگذارید.
به خاطر داشته باشید سایت شما اولین چیزیست که مشتریان بالقوه میبینند. سایت شما نشاندهنده برند و توانایی‌های شماست.
یک سایت زیبا، کار آمد و حاوی اطلاعات مفید می‌تواند باعث پیشرفت شما و جذب مشتریان جدید شود. سایت شما باید بهترین نمونه کار شما باشد و از اصول طراحی وب و سئو را رعایت کنید. شاید باورتان نشود ولی کارفرمایان به این نکات توجه می‌کنند و کوزه گر دیگر از کوزه شکسته آب نمیخورد.
تجربه شخصی: من در سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفتم سایت گروه دیجیتال نردبان را تاسیس کنم و نردبان را به عنوان یک آژانس تخصصی سئو معرفی کنم. گروه دیجیتال نردبان اکنون در بسیاری از کلمات کلیدی در حوزه سئو دارای رتبه‌های برتر است. انتشار مطالب مفید و تخصصی در زمینه سئو باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطبان سایت و افزایش درخواست‌های همکاری با ما شده است.
 

3-متنوع سازی منابع درآمدی (امنیت مالی)


با داشتن یک شغل و یک منبع درآمد کمترین میزان امنیت مالی را دارید. در این وضعیت اقتصادی بدی که کشورمان دارد اگر شغلتان را از دست بدهید درآمدتان صفر می‌شود. این یکی از دلایلی است که خیلی‌ها ریسک کار به عنوان یک فریلنسر سئو را قبول نمی‌کنند.
اگر به عنوان یک فریلنسر سئو میخواهید امنیت مالی بیشتری داشته باشید به این نکات توجه کنید:
   - اگر همزمان روی دو الی سه پروژه کار کنید از نظر مالی حاشیه امنی خواهید داشت چون احتمال اینکه هر سه مشتری همزمان از سرمایه گذاری روی سئو صرفنظر کنند کم است.
   - یک کانال یوتیوب یا پیج اینستاگرام بسازید و مخاطبان جدید جذب کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری بگیرید.
   - اگر شرکت‌های سئو یا سازندگان ابزارهای سئو ایرانی به شما پیشنهاد همکاری و معرفی محصولاتشان را دادند از آن استقبال کنید.
   - یک دوره آموزشی سئو بسازید و تخصصتان را بفروشید. اینطوری یک منبع درآمد اضافی هم ایجاد کردید.
   - روی یک پروژه شخصی کار کنید. داشتن یک سایت موفق در هر زمینه‌ای میتواند برای شما یک منبع درآمد ثابت ایجاد کند.
در یک کلام همه تخم مرغ‌هایتان را داخل یک سبد نگذارید و منابع درآمدی مختلف ایجاد کنید.
 

4- امتناع از به اشتراک گذاشتن دانشتان با دیگران


خیلی از سئوکارها در اینکه یافته‌هایشان را با همکارانشان به اشتراک بگذارند تردید دارند و فکر می‌کنند با لو رفتن متد کاریشان مشتریانشان را از دست می‌دهند یا سایر سئوکارها از روششان بهره‌مند می‌شوند.
اما در واقعیت هرچه بیشتر به اشتراک بگذارید و بیشتر به جزییات بپردازید مشتریان بیشتری به شما اعتماد می‌کنند. توضیح دقیقتر رویکردی که در انجام فرایندهای مختلف سئو دارید نقطه تمایز شما با سایرین خواهد بود و باعث جذب مشتریان بیشتری می‌شود. همچنین به اشتراک گذاشتن این دانش شما را به عنوان یکی از متخصصان توانمند سئو به مخاطبان اثبات می‌کند.
مشتریان شما با خواندن درباره جزییات رویکرد اختصاصی شما تحت تاثیر توانایی و تخصص شما قرار می‌گیرند. نگران نباشید، اغلب مشتریان وقت انجام سئوی سایتشان را ندارند و فقط بدنبال شخصی هستند که سئوی سایتشان را بدرستی انجام دهد.
 

5-دست کم گرفتن پروژه‌های سئو


بعنوان یک مشاور سئو معمولا تلاش زیادی برای موفقیت اولین پروژه‌های سئو انجام می‌دهید. البته که این نکته خیلی مثبتی است که به نسبت به موفقیت پروژه‌های سئویی که دارید متعهد باشید.
اما نکته ای که وجود دارد معمولا مشاورین سئو مستقل تازه‌کار به کرات پروژه‌های سئو را دست کم می‌گیرند، ارزیابی اولیه اشتباهی از حجم کار دارند و ساعت‌های زیادی را بدون دریافت هزینه اضافی برای موفقیت پروژه تلاش می‌کنند.
البته که مشتری از نتیجه کار راضی خواهد بود اما بعنوان یک فریلنسر سئو منابع شما محدود است و باید در ابتدای پروژه برآورد دقیقی از حجم کار داشته باشید و برای خدمات اضافی از کارفرمایان هزینه دریافت کنید.
تجربه شخصی: خود من در اولین پروژه‌های سئویی که داشتم حجم زیادی از خدمات اضافی را به مشتریانم ارائه دادم. مشتریان من از نتیجه خیلی راضی بودند اما دریافتی من در مقایسه با وقت و انرژی که برای پروژه گذاشتم قابل قیاس نبود. از طرفی این مساله تعادل بین کار و زندگی شخصی من را هم تحت تاثیر قرار داد و شب‌ها تا دیروقت بیدار بودم.
 

6-تنظیم دقیق پروتکل‌های ارتباطی


یکی از ویژگی‌های خدمات سئوی من ارتباط موثر با کارفرمایانم است. من با مشتریانم مثل دوستان رفتار می‌کنم و آن‌ها را شرکای خود می‌دانم. از ویژگی‌های خدمات من و خدمات سئوی گروه نردبان این است که مشتریان امکان برقراری ارتباط سریع و مستقیم با من را دارند. من در برقراری ارتباط انعطاف‌پذیری زیادی دارم و خیلی سریع پاسخگوی مسائل مختلف هستم.
این نکته‌ای است که کارفرمایان در همکاری با آژانس‌های سئوی بزرگ امکانش را ندارند. ارتباط مستقیم و موثر نکته‌ایست که مشاورین و فریلنسرهای سئو را از شرکت‌های سئو متمایز می‌کند.
اما نکته اینجاست که اگر مرزهای مشخصی برای نحوه ارتباطتان را ایجاد نکنید زندگی شخصیتان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. توصیه من این است که در ابتدای پروژه پروتکل‌های ارتباطی مشخصی را تعیین کنید.
بهتر است به کارفرمایتان بگویید که ممکن است در روزهای تعطیل امکان پاسخگویی را نداشته باشید و شاید فقط توانایی پاسخگویی برای موارد اورژانسی را داشته باشید.
ترسیم دقیق پروتکل‌های ارتباطی باعث ایجاد یک همکاری پایدار و موفق بین شما و کارفرمایان شده و بهتر می‌توانید تعادل بین کار و زندگی شخصیتان ایجاد کنید. اغلب کارفرمایان با تعیین این مرزها مشکلی ندارند و درک میکنند که ترسیم مرزهای ارتباطی به ارائه خدمات بهتر در بلند مدت کمک می‌کند.
 
 

کلام آخر


در پایان دوست دارم یکبار دیگر خودم را معرفی کنم. من سلمان محمدی مشاور و متخصص سئو، مدیر گروه دیجیتال نردبان و کارشناس ارشد مهندسی برق از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هستم. در سال ۱۳۹۸ گروه دیجیتال نردبان را بعنوان یک آژانس تخصصی سئو راه اندازی کردم.
برای مشاهده نمونه کارهایی که در گروه دیجیتال نردبان تحت نظر من انجام شده می‌توانید به سایت گروه دیجیتال نردبان به آدرس nardebangroup.com  سر بزنید. اگر دوست دارید می‌توانید در توییتر با آیدی x.com/salmanhastam  یا در لینکدین با من در ارتباط باشید و سوالاتتان را از من بپرسید. همچنین اگر دوست دارید آموزش‌های من در زمینه سئو را دنبال کنید به کانال یوتیوب ما به آدرس https://www.youtube.com/@nardebangroup  سر بزنید.
 
ما در گروه دیجیتال نردبان در زمینه طراحی سایت‌های وردپرسی کارآمد و کاربرپسند و تنظیم استراتژی‌های سئوی برنده تخصص داریم. بروز هستیم و نهایت تلاشمان را برای موفقیت کارفرمایانمان را انجام می‌دهیم. دوست داریم با مشتریانی همکاری کنیم که پتانسیل و ارزش سئو را درک می‌کنند و بدنبال طراحی استراتژی‌های اختصاصی برای سئوی سایتشان و غلبه بر رقبایشان هستند. اگر شما هم جز این دسته افراد هستید با ما تماس بگیرید.
کد مطلب: 81010
برچسب ها: رپورتاژ رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام