ایتنا - پیشنویس قانون، رسانههای اجتماعی را ملزم میکند که «ویژگیها را برای خردسالان خاموش کنند» و از روبرو شدن با اعلانهای پلتفرم که منجر به رفتار «اعتیادآور» میشود، جلوگیری کنند.
متا در حمایت از کودکان در پلتفرمهای خود شکست خورده است، و انتظار میرود دادگاههای ایالات متحده پس از دریافت چندین شکایت به دلیل الگوریتمهایش که «استفاده اجباری»، محتوای جنسی و آزار و اذیت را تشویق میکنند، اختلاف را در روزهای آینده حل و فصل کنند.
به گزارش ایتنا، بر اساس گزارش نیویورک تایمز، اگرچه متا با این شکایتها مخالفت میکند، اما دادستانهای ایالات متحده معتقدند که مارک زاکربرگ شرکت خود را برای افزایش تعامل کاربران به هزینه مراقبت از کودکان رهبری کرده است.
پروژه قانون
این روزنامه به تجزیه و تحلیل پروندههای متا، شامل 1400 صفحه اسناد و مکاتبات داخلی ارائه شده توسط ایالت تنسی پرداخته است که همگی مربوط به ارتقای مقام مدیر عامل متا، مارک زاکربرگ، و دیگر مقامات این شرکت است.
این روزنامه اشاره کرد که برای کنترل حمایت از کودکان و نوجوانان در شبکههای اجتماعی، هشدارها و شکایتهای زیادی ارائه شده است. این امر ممکن است کنگره ایالات متحده را برای تصویب قانون ایمنی آنلاین کودکان مصمم کند.
پیشنویس قانون، رسانههای اجتماعی را ملزم میکند که «ویژگیها را برای خردسالان خاموش کنند» و از روبرو شدن با اعلانهای پلتفرم که منجر به رفتار «اعتیادآور» میشود، جلوگیری کنند.
برخی از مخالفان این ایده ادعا میکنند که این لایحه میتواند دسترسی خردسالان به "اطلاعات مهم" را محدود کند.
در پاسخ به اتهامات وارده به متا، سخنگوی شرکت، لیزا کرنشاو در بیانیهای گفت که این شرکت "متعهد به رفاه جوانان است و تیمهای تخصصی دارد که به تجربیات این گروه اختصاص داده شدهاند."
وی افزود: "این شرکت بیش از 50 بخش و ویژگی را برای ایمنی آنها ایجاد کرده است، از جمله محدود کردن محتوای نامناسب با سن، و محدود کردن دسترسی نوجوانان زیر 16 سال به پیامهای مستقیم افرادی که آنها را دنبال نمیکنند."