۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۳

حذف یک میلیون و ۲۰۰ هزار ویدئوی یوتیوب در سنگاپور

ایتنا - کشور سنگاپور در لیست ۱۰ کشور اول برای بیش‌ترین حذف ویدئو از یوتیوب قرار گرفت.
حذف یک میلیون و ۲۰۰ هزار ویدئوی یوتیوب در سنگاپور

گوگل در گزارش خود اعلام کرد که در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۳ میلادی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ویدئوی مرتبط با سنگاپور از یوتیوب حذف شده و این کشور پس از هند در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

به گزارش ایتنا از برنا، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳) سنگاپور با حذف حدود ۱۰۰ هزار ویدئو در رتبه دهم این فهرست قرار گرفت. تقریبا ۴۰ درصد از این ویدئو‌های حذف‌شده، قوانین ایمنی کودکان از جمله آزار و اذیت سایبری و جنسی آنان را نقض می‌کنند، در حالی که حدود یک‌ چهارم آن‌ها به دلیل تبلیغ شوخی‌های خطرناک و سرقت محتوا‌های آموزشی حذف شده‌اند. حذف سایر ویدئو‌ها به دلیل انتشار محتوای مربوط به خودآزاری، سخنان نفرت‌پراکن و مبتنی بر فریب، خشونت و ابتذال بود.

سنگاپور اولین‌بار از جولای تا سپتامبر ۲۰۲۳ (تیر تا مهر ۱۴۰۲) با حدود ۶۴۰ هزار حذف در رتبه سوم این فهرست قرار گرفت. گزارش‌های شفافیت درباره حذف ویدئو‌ها به جولای ۲۰۱۹ (مرداد ۱۳۹۸) بازمی‌گردد؛ زمانی که گوگل برای اولین‌بار آن‌ها را منتشر کرد.یوتیوب از ترکیبی از ابزار‌های هوش‌مصنوعی و بازبین‌های انسانی برای شناسایی ویدئو‌های نامطلوب استفاده می‌کند.
 
به تازگی هم سکو‌های برخط پس از درخواست‌ها برای انجام کار‌های بیشتر در راستای اطمینان از ایمنی برخط، این اقدامات را افزایش داده‌اند.
 
سنگاپور یکی از اولین حوزه‌های قضایی در جهان است که قوانینی را برای سکو‌ها و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از ایمنی برخط وضع کرده است.

این قانون به مقامات سنگاپور اختیار می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی را برای حذف آسیب‌های مجازی مانند محتوای جنسی و خشونت‌آمیز، محتوایی که قلدری سایبری، زورگویی، جنایت سازمان‌یافته، خودکشی یا خودآزاری را ترویج می‌کند و محتوایی که ممکن است باعث تحریک تنش‌های نژادی یا مذهبی شود، هدایت می‌کند.
 
التزام‌ نداشتن یک سکو ممکن است جریمه‌ای تا سقف یک میلیون SGD (دلار سنگاپور) یا مسدود شدن خدمات‌دهی شبکه اجتماعی را در پی داشته باشد.
 
طبق این قانون، آیین‌نامه‌ای که در ژوئیه ۲۰۲۳ (تیرماه ۱۴۰۲) اجرایی شد، باید‌ها و نباید‌های خاصی را برای شبکه‌های اجتماعی که در این کشور فعال هستند، از جمله فیسبوک، توییتر، تیک تاک، اینستاگرام و یوتیوب تعیین می‌کند.سخنگوی یوتیوب اعلام کرد که این سکو فرآیند‌های اجرایی و فناوری خود را بهبود بخشیده که احتمالاً منجر به جهش در حذف ویدئو‌های بارگذاری‌شده از سنگاپور شده است.
 
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارقام مربوط به حذف محتوای بارگذاری شده در سنگاپور در ماه‌های آینده کاهش یابد و تثبیت شود، زیرا کاربران ممکن است در هنگام بارگذاری محتوا دقیق‌تر و محتاط‌تر باشند.
 
اجرای دقیق‌تر قانون جدید همچنین منجر به حذف بیش‌تر ویدئو‌های تیک‌تاک در سنگاپور شد. گزارش سه‌ماهه اجرای دستورالعمل‌های انجمن تیک‌تاک نشان می‌دهد که حدود ۶۰۷ هزار ویدئو در سنگاپور در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۳ از این شبکه اجتماعی حذف شده است.
 
بیش‌تر ویدئو‌های حذف‌شده با موضوعات مربوط به بزرگسالان و کالا‌های تحت نظارت بودند که توسط تیک تاک شناسایی شدند. دستورالعمل‌های تیک‌تاک به ویدئو‌ها اجازه نمی‌دهد موضوعات جنسی یا قمار و فعالیت‌های مشابه آن را تبلیغ کنند.
کد مطلب: 79521
برچسب ها: یوتیوب سنگاپور
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام