۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۳
به جرم نقض قوانین رقابت

جریمه بزرگ اتحادیه اروپا در انتظار اپل

ایتنا - این رگولاتورها اضافه کردند که اگرچه اپل حق دارد که بابت کمک به توسعه‌دهندگان در یافتن مشتریان جدید از طریق اپ استور مبلغی دریافت کند، اما «هزینه‌هایی که اپل دریافت می‌کند فراتر از آن چیزی است که برای چنین پاداشی واقعاٌ ضروری است».
جریمه بزرگ اتحادیه اروپا در انتظار اپل
اپل ممکن است در پی یک اقدام رگولاتوری از سوی مقامات اتحادیه اروپا مشمول جریمه تا 10 درصد از درآمد سالانه جهانی خود شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این اتحادیه در یافته‌های اولیه تحقیقات خود اعلام کرده است که این شرکت، به این دلیل که به توسعه‌دهندگان اپ استور اجازه نداده است که به کاربران درباره گزینه‌های پرداخت جایگزین دور از اکوسیستم اپل آزادانه اطلاع‌رسانی کنند، قوانین بازارهای دیجیتال (DMA) را زیر پا گذاشته است.
 
اگر اپل مقصر شناخته شود، ممکن است با جریمه‌ای بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار تحت مجازات‌های شدید DMA روبرو شود. و اگر مجدداٌ مرتکب نقض DMA شود، این جریمه ممکن است تا 20 درصد از درآمد سالانه جهانی آن را شامل شود.
 
کمیسیون اروپا (EC)، به عنوان شاخه اجرایی اتحادیه اروپا، این تحقیقات را در ماه مارس علیه اپل آغاز کرد. از آن تاریخ شروع، این کمیسیون 12 ماه فرصت دارد تا این یافته‌های اولیه را نهایی کند. آنگونه که فایننشال‌تایمز اشاره کرده است، این اولین اقدام رگولاتوری تحت DMA است.
 
 
در یافته‌های اولیه EC، مقامات مشخص کردند که هیچ یک از شرایط به روز شده اپل به توسعه‌دهندگان اجازه نمی‌دهد مشتریان را آزادانه به سمت گزینه‌های پرداخت جایگزین سوق دهند. EC خاطرنشان کرده است که اپل به توسعه‌دهندگان اجازه نمی‌دهد به کاربران بگویند که چقدر کمتر می‌توانند در جاهای دیگر بپردازند.
 

به گفته این کمیسیون، اپل به طور کلی فقط به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از لینک‌ خروجی (link-out) استفاده کنند - به عبارت دیگر، آنها می‌توانند لینکی به یک صفحه وب برای انجام پرداخت اضافه کنند. EC می‌گوید: «فرایند لینک‌اوت با محدودیت‌های متعددی مواجه می‌شود که اپل اعمال می‌کند، که مانع از برقراری ارتباط، تبلیغ پیشنهادها و انعقاد قراردادها از طریق کانال توزیع موردنظر توسعه‌دهندگان می‌شود.»
 
رگولاتورها اضافه کردند که اگرچه اپل حق دارد که بابت کمک به توسعه‌دهندگان در یافتن مشتریان جدید از طریق اپ استور مبلغی دریافت کند، اما «هزینه‌هایی که اپل دریافت می‌کند فراتر از آن چیزی است که برای چنین پاداشی واقعاٌ ضروری است». به عنوان مثال، آنها اشاره می‌کنند که توسعه‌دهندگان باید برای هر خرید خدمات دیجیتال یا کالایی که شخصی در عرض هفت روز پس از لینک‌اوت یک اپ انجام می‌دهد، هزینه‌ای را به اپل بپردازند.
 
توسعه‌دهندگان باید تا 30 درصد از خریدهای انجام شده از طریق اپ استور را کارمزد بدهند (گوگل هزینه‌های مشابهی را برای خریدهای پلی استور دریافت می‌کند). به این ترتیب، توسعه دهندگان می توانند در صورت خرید خارج از اپ استور، قیمت‌های ارزان‌تری را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.
کد مطلب: 79551
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام