۰
plusresetminus
پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۰

عصر جدیدی برای اندروید؟

ایتنا - خروج مدیران برجسته  نشان‌دهنده رخ‌دادن اتفاق بزرگی در گوگل است.
عصر جدیدی برای اندروید؟

دنیای اندروید در حال تغییر است. در 12 ژوئن، دیو برک در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که از سمت خود به عنوان معاون مهندسی اندروید کناره‌گیری می‌کند. برک در پست خود می‌گوید که در شرکت مادر گوگل، آلفابت، می‌ماند و به طور موقت در تیم اندروید به عنوان مشاور کار می‌کند و به دنبال فرصت‌های جدید در "AI/bio" است.

به گزارش ایتنا، برک در ایمیل خروج خود که در لینکدین ارسال شده است، می‌نویسد: «هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که نقشی اساسی در تسریع کشف دارو ایفا کند، با کاربرد گسترده، از جمله در سرطان‌های کودکان که به سختی قابل درمان هستند.. من با سوندار پیچای همکاری می‌کنم تا نقش‌های هوش مصنوعی مرتبط در Alphabet را کشف کنم. هیچ راهی برای خلاصه کردن تقریباً یک و نیم دهه کار در یک ایمیل وجود ندارد. اما می‌خواستم از شما به خاطر فرصتی که یک بار در زندگی به هرکسی دست می‌دهد تشکر کنم. من به دلیل تأثیر باورنکردنی ما - ساختن آینده محاسباتی در مقیاس سیاره - مدت زیادی در آنجا ماندم.»

حتی اگر نام دیو برک را نشنیده باشید، احتمالا در 14 سال گذشته از یک گوشی اندرویدی استفاده کرده‌اید و با کار او آشنا هستید. برک معاونت مهندسی خود را در اکتبر 2014 آغاز کرد، اما از اوایل سال 2007 با گوگل کار کرده است.

وی در طول مدت حضورش در گوگل نقش مهمی در ایجاد برندهای گوشی هوشمند Nexus و Pixel، برنامه‌های موبایل گوگل کروم، Android TV  و غیره ایفا کرد. برک اغلب در طول سال‌ها در Google I/O مشغول به کار بود تا ویژگی‌های جدید اندروید، از جمله Google I/O 2024 را در ماه گذشته به نمایش بگذارد.

 

برک همچنین اعلام نکرد که در آینده چه کسی نقش او را برعهده خواهد گرفت. وی در بخش دیگری از ایمیل خود می‌نویسد: «برای من مهم است که یک برنامه جانشینی سنجیده شده در اختیارتان بگذارم. ما به زودی با برخی جزئیات بیشتر در مورد این تغییر خواهیم آمد، بنابراین لطفاً حواس‌تان باشد.»

این خبر به دنبال یک تغییر بزرگ داخلی دیگر در گوگل در کمتر از دو ماه اعلام شد. در ماه آوریل، گوگل اعلام کرد که تیم‌های اندروید، کروم، پیکسل، نست و سایر تیم‌های آن اکنون تحت نظارت ریک اوسترلو تحت تیم جدیدی به عنوان «پلتفرم و دستگاه‌ها» خواهند بود. در همان زمان، هیروشی لاکهایمر (یکی دیگر از افراد قدیمی تیم اندروید) اندروید را ترک کرد تا روی «پروژه‌های دیگر» درون شرکت کار کند.

با اخبار این هفته در مورد دیو برک، بیشتر از هر زمان دیگری مشخص شد که گوگل به‌ویژه در مورد تیم اندرویدی به‌شدت اوضاع را به هم می‌زند. برک نزدیک به یک دهه است که مترادف با اندروید بوده است، بنابراین خروج او را نمی‌توان ساده انگاشت.

این اتفاق برای آینده اندروید چه معنایی دارد؟ به احتمال زیاد برای پیش‌بینی کردن آینده زود است و به این زودی شاهد تغییر شدیدی نخواهیم بود - و شاید برای مدتی نه. اما خروج مدیران برجسته  نشان‌دهنده رخ‌دادن اتفاق بزرگی در گوگل است. اینکه برای من و شما چه معنایی دارد، این را هم به طور قطع نمی‌دانیم. اما اگر از طرفداران اندروید هستید و مشتاق هستید که ببینید این سیستم‌عامل محبوب به کجا می‌رسد، می‌توان گفت که اکنون زمان بسیار جالبی هست.
کد مطلب: 79560
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام