۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۰
تا سال 2030،

سرمایه‌گذاری چین در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر 455 گیگاواتی در بیابان

ایتنا - شرکت China Three Gorges به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود است زیرا امکانپذیری ساخت سدهای آبی بزرگ در حال کاهش است.
سرمایه‌گذاری چین در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر 455 گیگاواتی در بیابان
یک شرکت برق دولتی چین در حال سرمایه‌گذاری هنگفت 80 میلیارد یوان (11 میلیارد دلاری) برای روی یک پایگاه انرژی که از منابع خورشیدی، باد و زغال‌سنگ برق تولید می‌کند است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، گروه China Three Gorges Renewables، به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه بزرگترین شرکت برق‌آبی این کشور، قصد دارد یک نیروگاه با ظرفیت 16 گیگاوات و یک تاسیسات ذخیره‌سازی 5 گیگاواتی بسازد.
 
به گزارش بلومبرگ، این بخشی از هدف چین برای ساخت پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر به ارزش 455 گیگاوات در صحرا تا سال 2030 است. این نیروگاه در استان مغولستان داخلی ساخته می‌شود که 135 گیگاوات از کل خروجی برنامه‌ریزی‌شده را حاصل خواهد کرد.
 

شرکت China Three Gorges به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود است زیرا امکانپذیری ساخت سدهای آبی بزرگ در حال کاهش است. بنا بر اعلام Three Gorges، تولید باد و خورشید از این نیروگاه به دسترسی‌پذیری شبکه بستگی دارد. کارخانه زغال‌سنگ قرار است تا سه سال دیگر فعالیت خود را آغاز کند.
 
این که این نیروگاه جدید دارای یک المان انرژی زغال‌سنگی خواهد بود تا حدودی ناامیدکننده است، اگرچه با توجه به نوع تعهدی که چین در مذاکرات اجلاس آب و هوا با سایر کشورها در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر داده است خیلی تعجب‌آور نیست.

همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، چین در تلاش است تا تمام انرژی پاک خود را وارد شبکه برق کند. این کشور هنگامی که منابع تجدیدپذیر مانند خورشیدی و باد در دسترس نباشند، اغلب به انرژی زغال‌سنگ اتکا می‌کند.
کد مطلب: 79608
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام