۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۹

دردسر فناوری تشخیص چهره برای پلیس دیترویت

ایتنا - پس از دستگیری اشتباه یک شهروند سیاهپوست در شهر دیترویت به دلیل استفاده از فناوری شناسایی چهره، استفاده از این ابزار برای پلیس محدود شده است.
دردسر فناوری تشخیص چهره برای پلیس دیترویت

پلیس شهر دیترویت در آمریکا باید قوانین جدیدی برای کاهش اتکا به فناوری شناسایی چهره به کار گیرد. این در حالی است که هفته گذشته شهرداری دیترویت به تسویه ای درباره شکایت رابرت ویلیامز، یک مرد سیاهپوست دست یافت که به دلیل خطای این فناوری در سال ۲۰۲۰ میلادی به اشتباه دستگیر شده بود.

به گزارش ایتنا از مهر، البته استفاده از این فناوری به طور کامل ممنوع نمی شود و طبق صلاحیت دادگاه برای اجرای توافق فقط به مدت ۴ سال تمدید می شود. تحت محدودیت های جدید که «اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا» آن را قدرتمندترین سیاست در این زمینه برای اجرای قانون در این کشور می داند، پلیس نمی تواند فقط براساس نتایج فناوری شناسایی چهره افراد را دستگیر کند.

ویلیامز پس از آن دستگیر شد که فناوری شناسایی چهره عکس گواهینامه منقضی شده وی را به عنوان مظنون احتمالی در سرقت از یک فروشگاه تطابق داد و سپس پلیس از آن برای ایجاد یک مجموعه عکس استفاده کرد.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد ویلیامز در خانه و جلوی خانواده اش دستگیر شد و به گفته وی زندگی اش را تغییر داد. این درحالی است که پلیس دیترویت نیز پیش از این حداقل ۲ دستگیری اشتباه بر اساس نتایج فناوری شناسایی چهره انجام داده بود که قربانیان آنها نیز سیاهپوست بودند.

تحقیقات نشان داده فناوری شناسایی چهره احتمال دارد افراد رنگین پوست را اشتباه شناسایی کند.
کد مطلب: 79611
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام