۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۱
به گفته مقامات مسئول

مایکروسافت قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را نقض می‌کند

ایتنا - رقبا مایکروسافت را متهم کرده‌اند که از موقعیت غالب خود در نرم‌افزارهای سازمانی برای گسترش امپراتوری ابری آژور خود، که اکنون یک چهارم بازار ابر عمومی جهانی را شامل می‌شود، بهره‌برداری می‌کند.
مایکروسافت قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را نقض می‌کند
کمیسیون اروپا اعلام کرد که مایکروسافت، با باندل کردن Teams با مجموعه‌های آفیس 365 و مایکروسافت 365 ، قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را نقض کرده است.
 
به گزارش ایتنا، مارگارت وستاگر، کمیسر امور خط‌مشی رقابت، در بیانیه‌ای گفت: «ما نگران این هستیم که مایکروسافت ممکن است، با پیوند زدن Teams به مجموعه‌های بهره‌وری پرطرفدار خود برای کسب‌وکارها، به این محصول ارتباطی خود نسبت به رقبا مزیت ناعادلانه‌ای بدهد. در صورت تایید این ادعا، رفتار مایکروسافت بر اساس قوانین رقابت ما غیرقانونی خواهد بود».
 
این کمیسیون در تابستان گذشته در پاسخ به شکایت سال 2020 شرکت Slack Technologies که اکنون تحت مالکیت سلزفرس است، تحقیقاتی را در مورد شیوه‌های مجوزدهی نرم‌افزار این غول فناوری آغاز کرد. وستاگر گفت که مایکروسافت اکنون فرصتی برای پاسخگویی به نگرانی‌های این کمیسیون دارد.
 
مایکروسافت در تابستان گذشته با جدا کردن تیمز از 365 در اروپا و سپس در سطح جهانی در اوایل سال جاری به آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا پاسخ داد. این کمیسیون روند مثبت این تلاش‌ها را تایید کرد اما گفت که جداسازی این مجموعه بهره‌وری اداری نتوانسته است محصولات این شرکت را با قوانین اروپا مطابقت دهد.
 
در این گزارش به طور ویژه اشاره شده است که «این کمیسیون نگران است که مایکروسافت با عدم دادن حق انتخاب به مشتریان برای دسترسی یا عدم دسترسی به تیمز در زمانی که مشترک اپلیکیشن بهره‌وری SaaS آنها می‌شوند، به تیمز یک مزیت توزیعی اعطا کرده باشد».
 
با این که مشتریان جدید ناچارند اپلیکیشن همکاری را به طور جدا از 365 خریداری کنند، شرکت‌هایی که از قبل بسته نرم‌افزاری SaaS تیمز را دارند می‌توانند بسته تخفیف‌خورده خود را حفظ کنند.
 
اسکات بیکلی، سرپرست مشاوره در گروه تحقیقاتی فناوری اطلاعات، گفت. «اگر اکنون مجبور به خرید جداگانه آن هستید، هزینه آن بیشتر از باندل شده است»
 

رقبا همچنین مایکروسافت را متهم کرده‌اند که از موقعیت غالب خود در نرم‌افزارهای سازمانی برای گسترش امپراتوری ابری آژور خود، که اکنون یک چهارم بازار ابر عمومی جهانی را شامل می‌شود، بهره‌برداری می‌کند.
 
ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری در اروپا، به عنوان اتحادی که شامل AWS و بیش از ده‌ها ارائه‌دهنده کوچک‌تر است، در ماه نوامبر شکایتی علیه مایکروسافت به اتهام «باندلینگ تبعیض‌آمیز» و اقداماتی که «قفل‌ماندن فنی و اقتصادی به شرکت» را ترویج می‌کنند تنظیم کردند.
 
گوگل کلاود نیز یک سال پیش شکایتی را به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده ارائه کرد و مایکروسافت را به اقدامات تجاری ضد رقابتی در فضای ابری متهم کرد. FTC در مارس 2023 تحقیقات بازار ابری را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد.
 
تحقیقات کمیسیون اروپا مهلت رسمی ندارد. این کمیسیون گفت که طول مدت رسیدگی به پرونده‌های ضد انحصار اتحادیه اروپا به پیچیدگی پرونده و میزان همکاری طرف مورد بررسی بستگی دارد. به مایکروسافت این فرصت داده شده است که یک پاسخ کتبی ارسال کند و درخواست استماع شفاهی دهد.
 
کد مطلب: 79625
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام