۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰

ریزش بهای بیت‌کوین تلاطمی مطلوب برای خیز بعدی بازار است

ایتنا - در پی فروش عمده بیت‌کوین، ارزش بازار این رمزارز پیشتاز جهان از آغاز ماه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار (۱۵۸ میلیارد پوند) کاهش پیدا کرده است.
ریزش بهای بیت‌کوین تلاطمی مطلوب برای خیز بعدی بازار است

تازه‌ترین کاهش قیمت پس از یک دوره افزایش قیمت رکوردشکن رخ می‌دهد که بیت‌کوین در میانه ماه مارس به قله قیمتی بیش از ۷۳ هزار دلار رسید. از آن زمان، قیمت بیت‌کوین تا اندکی بیش از ۶۰ هزار دلار پایین آمده است، و در همین حال نگرانی‌هایی وجود دارد که بازار صعودی ۱۸ ماهه ممکن است به پایان برسد.

به‌رغم روند نزولی اخیر، برخی تحلیلگران با اشاره به پیشرفت‌های فناوری، تغییرهای نظارتی و تحولات اقتصادی گسترده‌تر، وضعیت کنونی بازار را «طوفانی عالی» توصیف کرده‌اند که می‌تواند باعث شود قیمت بیت‌کوین در ماه‌های آتی به قله‌های جدیدی برسد.

تحلیلگران بیتومت (Bitomat)، که دستگاه خودپرداز رمزارز عرضه می‌کند، در گزارش بازار روز سه‌شنبه گفتند که «نصف شدن» اخیر بیت‌کوین (halving) به محدودیت عرضه منجر شد، که همراه افزایش تقاضایی که در پی اقدام نهادهای نظارتی آمریکا به تایید صندوق‌های قابل‌معامله بیت‌کوین (ETFs) ایجاد شده است، می‌تواند سبب شود این رمزارز تا سال ۲۰۲۵، به محدوده قیمتی بین ۱۳۰ هزار تا ۲۲۰ هزار دلار برسد.

تحلیلگران متذکر شدند: «سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاهد قیمت‌های بی‌سابقه، پذیرش نهادها، و ادغام قابل‌توجه در جریان اصلی بود که تلاطمی عالی برای رشد قیمت بیت‌کوین ایجاد کرد. در حالی که نگاهمان به سال ۲۰۲۵ است، همگرایی این عوامل شرایطی قانع‌کننده برای یک دوره صعودی بزرگ دیگر ارائه می‌دهد.»

سایر رمزارزهای عمده نیز در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت قابل‌ملاحظه بوده‌اند، و اتریوم (ETH)، ریپل (XPR) و بایننس کوین (BNB) در هفته گذشته همگی بیش از ۴ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

روز سه‌شنبه، «شاخص ترس و طمع رمزارز»، که به‌‌منزله نشانگری برای احساسات بازار عمل می‌کند، به پایین‌ترین نقطه از سپتامبر ۲۰۲۳ به این‌سو رسید، وقتی قیمت بیت‌کوین حدود ۲۶ هزار دلار بود.

بر اساس شاخص قیمت رمزارز کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، سقوط به محدوده «ترس» حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران «به‌شکلی غیرمنطقی اقدام به فروش بیش‌از‌اندازه» کرده‌اند.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در اف‌اکس پرو (FxPro)، به ایندیپندنت گفت: «هم در سپتامبر و هم اکنون، افت ناگهانی قیمت و شاخص از یک محدوده خریداران را جذب کرده است، و پایه‌ای برای سود پس از ریزشی طولانی‌مدت ایجاد می‌کند.»

«با وجود این، روند حرکت به سمت بهبود بازار صبح چهارشنبه متوقف شد، و این سوال را مطرح کرد که آیا دوباره شاهد فروش عمده خواهیم بود. چنین تغییری در روند رویدادها خطر وقفه در چشم‌انداز صعودی چند ماهه بیت‌کوین و همراه آن، کل بازار رمزارز را در پی دارد... اما اکنون سناریو اصلی همچنان ایجاد واکنش بازگشتی و حفظ این روند صعودی بلندمدت است.» 
کد مطلب: 79633
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام