۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۴

رکورد جدید در سرعت اینترنت

ایتنا - ژاپن با ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت 420 میلیون مگابایت بر ثانیه، رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.
رکورد جدید در سرعت اینترنت

سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان متفاوت است، برخی از کشورهای بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر اینترنت فیبرنوری را ارائه می‌دهند که قادر است  سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را مستقیماً به رایانه شما منتقل کند.

با این حال، یک دستاورد مهم در این زمینه، چشم انداز دیجیتال را با گشودن امکانات بی‌پایان برای انتقال داده با سرعت بالا متحول خواهد کرد. 
 

 یک جهش بزرگ به جلو 


ژاپن با ثبت رکورد جدید سرعت اینترنت 420 میلیون مگابایت بر ثانیه، رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.

این دستاورد قابل توجه با تلاش مشترک بین دانشگاه توئنته، موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) و دانشگاه توکیو به دست آمد. 

با استفاده از فناوری پیشرفته فیبر نوری، به ویژه امواج تراهرتز، این دستاورد نشان دهنده یک جهش بزرگ در قابلیت‌های انتقال داده است و نوید انقلابی در ارتباطات اینترنتی را می‌دهد.

برای مثال، طرفداران بازی‌های آنلاین، از طریق آن می‌توانند بازی‌های مورد علاقه خود مانند Baldur's Gate 3، Red Dead Redemption 2 و مجموعه Fallout 4 را در کمتر از یک دهم ثانیه دانلود کنند!

 

همچنین، این رکورد در نتیجه استفاده از کابل‌های فیبر نوری استاندارد نهفته است که به عنوان ستون فقرات اینترنت در سراسر جهان عمل می‌کند.

این کابل‌ها اطلاعات دیجیتال را از طریق سیگنال‌های مادون قرمز، نور و فرابنفش مدوله شده منتقل می‌کنند.

پهنای باند سیگنال کل 37.6 تراهرتز است که بیش از 100000 برابر پهنای باندی است که آخرین استاندارد WiFi 7 می تواند در خود جای دهد.
 

موانع متعدد 


به این زودی‌ها شاهد چنین سرعت‌هایی در خانه نخواهیم بود. بزرگترین مانع، هزینه هنگفتی خواهد بود که ISPها برای دستیابی به چنین سرعت‌هایی متحمل خواهند شد.

کسب‌وکارها باید قیمت را نیز به مصرف کننده منتقل کنند، به این معنی که صورت حساب ماهانه احتمالاً نجومی خواهد بود!

اما اگر در نهایت، بتوانید این فناوری را با سرعت استاندارد خود به خانه خود منتقل کنید، مشکل دیگری نیز وجود دارد که آن سازگاری با دستگاه است.

اکثر رایانه‌های شخصی در سال 2024 از سرعت تنها 1 گیگابیت بر ثانیه یا 2.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و در ابر رایانه‌ها گاهی اوقات 10 گیگابیت در ثانیه، تقریباً 400000 برابر کندتر از رکورد فعلی.

ناگفته نماند که حتی اگر کامپیوتر شما از این سرعت‌ها پشتیبانی کند، با مشکلات دیگری از نظر حافظه هارد و رم نیز مواجه خواهید شد.

فناوری امروزی، مانند PCI-E Gen 5 و سریع‌ترین سرعت‌های رم DDR5، مانع مهمی برای دستیابی شما به استاندارد جدید هستند.
کد مطلب: 79677
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام