۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۰

چرا ایکس لایک‌ها را پنهان کرد؟

ایتنا - کارشناسان می‌گویند این حرکت منجر به دوست داشتن واقعی بیشتر می‌شود که کمتر با شخصیت افراد مرتبط است و با محتوای جذاب‌تر و متفکرانه‌تر، تعامل را افزایش می‌دهد.
چرا ایکس لایک‌ها را پنهان کرد؟

تصمیم پلتفرم ایکس برای مخفی کردن لایک‌ها، گمانه‌زنی‌ها را درباره دلایل این اتفاق افزایش داد، برخی کارشناسان معتقد بودند که تعامل را افزایش می‌دهد، به‌ویژه برای پست‌هایی که نظرات عمیق‌تری را منعکس می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند این حرکت منجر به دوست داشتن واقعی بیشتر می‌شود که کمتر با شخصیت افراد مرتبط است و با محتوای جذاب‌تر و متفکرانه‌تر، تعامل را افزایش می‌دهد.

بحث‌های زیادی در مورد اینکه چرا پلتفرم ایکس لایک‌های کاربران را پنهان می‌کند، وجود داشت، و برخی نیز معتقدند که این امر به طور مستقیم به ایلان ماسک مربوط می‌شود، در حالی که برخی دیگر می‌گویند این تلاش دیگری برای تمایز قایل شدن میان ایکس از توییتر قدیمی است، در حالی که برخی دیگر نیز معتقدند که این تغییرات افزایش خواهند یافت. قدرت لایک کاربر منعکس کننده نظرات و ترجیحات واقعی او خواهد بود. 

پیش از این، فقط کاربران برتر می‌توانستند لایک‌های خود را خصوصی کنند، اما اکنون این تغییر روی همه کاربران چه پولی و چه رایگان تأثیر می‌گذارد. اگر کاربری سعی کند لایک‌های کاربر دیگری را مشاهده کند، پیامی با این مضمون دریافت می‌کند: "اینجا چیزی برای دیدن وجود ندارد." 

آنها همچنین می‌توانند ببینند که کدام پست‌ها را خودشان لایک کرده‌اند. تعداد افرادی که پست را با کلیک بر روی «قلب» پیوست شده به پست لایک کرده‌اند نیز قابل مشاهده است.

 

مشخص است که «لایک» در رسانه‌های اجتماعی همیشه واقعیت را منعکس نمی‌کند و حتی می‌تواند جعلی باشد. اما اکنون که دیگران نمی‌توانند لایک‌های شما را ببینند، احتمالاً توییت‌هایی را دوست خواهید داشت که نظرات عمیق‌تری را منعکس می‌کنند، نه لزوماً آنهایی که ممکن است به صورت عمومی بیان کنید.

پلتفرم ایکس به کاربران خود اطلاع داد که یکی از جنبه‌های این تغییر، محافظت از حریم خصوصی کاربران است. افراد، به ویژه آنهایی که کاربران برجسته‌ای هستند، مدت‌هاست که در مورد پست‌هایی که برای لایک کردن انتخاب می‌کنند مورد قضاوت قرار می‌گیرند. مهم است که به این افراد اجازه دهیم پست‌ها را لایک کنند بدون اینکه به خاطر آن مورد حمله قرار گیرند.

همچنین عامل دیگری وجود دارد که به "اثر هاثورن" معروف است، اثر هاثورن اصطلاحي است به این معنی که "اگر افراد بدانند تحت نظارت مستقيم و توجه قرار دارند، عملكرد بهتري را از خود نشان می دهند، یعنی وقتی کاربران می‌دانند که تحت نظر بقیه هستند، ممکن است گاهی اوقات در پست هایی که در اصل آنها را دوست ندارند، لایک کنند.

پتانسیل مثبت بیشتر
گمانه‌زنی‌های دیگری نیز برای چرایی مخفی کردن لایک‌ها وجود دارد، بسیاری از کاربران، لایک‌های جعلی را برای پست‌های خود می‌خرند تا نشان دهند که طرفداران زیادی دارند و حتی از این طریق درآمد بیشتری نیز کسب می‌کنند.
کد مطلب: 79721
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام