ایتنا - انتشار این گزارشها یادآور این است که سواد دیجیتال به یک مهارت ضروری تبدیل شده است.
یافتههای دو گزارش حمایت از مصرفکنندگان
پلتفرمها برای فروش اشتراک بیشتر به «الگوهای تاریک» متوسل میشوند
سايت خبری ايتنا , 26 تير 1403 ساعت 0:53
ایتنا - انتشار این گزارشها یادآور این است که سواد دیجیتال به یک مهارت ضروری تبدیل شده است.
بر اساس گزارشهای جدید از گروههای جهانی حمایت از مصرفکنندگان، اکثر سایتهایی که برای آنها نیاز به خرید حق اشتراک است از «الگوهای تاریک» برای تأثیرگذاری بر رفتار مشتری در مورد انواع اشتراکها و دادههای شخصی استفاده میکنند. الگوهای تاریک «روشهایی هستند که معمولاً در رابطهای کاربری آنلاین یافت میشوند که مشتریان را جهتدهی کرده، فریب میدهند، یا مجبور میکنند که انتخابهایی داشته باشند که اغلب به نفع آنها نیست».
به گزارش ایتنا، این تلاشهای تحقیقاتی بینالمللی توسط شبکه بینالمللی حمایت از مصرفکننده و اجرای آن (ICPEN) و شبکه جهانی اجرای حریم خصوصی (GPEN) انجام شد.
ICPEN بررسی خود را بر روی 642 وبسایت و اپ موبایل که نیاز به خرید اشتراک داشتند انجام داد. این ارزیابی نشان داد که یک الگوی تاریک تقریباً در 76 درصد از این پلتفرمها استفاده میشود، و الگوهای تاریک متعددی در تقریباً 68 درصد آنها در حال استفاده است.
کد مطلب: 79803
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/79803/پلتفرم-ها-فروش-اشتراک-بیشتر-الگوهای-تاریک-متوسل-می-شوند