ایتنا - آژانس آنتی تراست ایتالیا تحقیقی درباره عملکردهای تجاری ناعادلانه گوگل و شرکت مادر آن(آلفابت) در خصوص داده های خصوصی کاربران آغاز کرده است.
به گفته این ناظر درخواست دریافت رضایتی که گوگل به کاربرانش ارسال می کند تا سرویس های مختلف را برای آنها ارائه کند، احتمالا گمراه کننده است و یک عملکرد تجاری تهاجمی به حساب می آید. اطلاعات ناکافی و گمراه کننده ای که این شرکت در اختیار کاربران قرار می دهد به طور شفاف تاثیر رضایت آنها براستفاده از داده های خصوصی شان را نشان نمی دهد.
به گزارش ایتنا از مهر، گوگل طیف وسیعی از ابزارهای آنلاین از جمله پلتفرم ویدئویی یوتیوب، سرویس جی میل و مپس را ارائه می کند. ناظر آنتی تراست فرانسه معتقد است گوگل درخواست دریافت رضایت از کاربران را به شیوه ای ارائه می کند که احتمالا آزادی انتخاب آنها را محدود و آنها را تشویق به موافقت با استفاده از ترکیبی از داده های شخصی توسط سرویس های مختلف می کند.
سخنگوی گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: ما جزییات این پرونده را بررسی و با مقامات همکاری می کنیم.
طبق قانون ایتالیا شرکت هایی که قانون حمایت از مصرف کننده را نقض کنند با جریمه ای از ۵ هزار تا ۱۰ میلیون یورو روبرو می شوند.