۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۰

گوگل ادعای ایلان ماسک مبنی بر مداخله در انتخابات از طریق جستجوگرش را رد کرد

ایتنا - به نظر می‌رسد که این ادعا بر اساس یک اسکرین‌شات از یک جستجو است که نشان می‌دهد وقتی عبارت president donald در کادر جستجو تایپ شد، گوگل گزینه‌های president donald duck و president donald regan را پیشنهاد داده است.
گوگل ادعای ایلان ماسک مبنی بر مداخله در انتخابات از طریق جستجوگرش را رد کرد
گوگل به اتهامات مربوط به اینکه این شرکت جستجوها درباره دونالد ترامپ را «سانسور» کرده است واکنش نشان داد؛ این اتهامات پس از آن مطرح شد که ایلان ماسک بدون ارائه دلیل روشن ادعا کرد که این شرکت «ممنوعیتی در جستجوها» را برای رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، گوگل توضیح داد که این مشکلات به دلیل اشکال در ویژگی تکمیل خودکار (autocomplete) آن است. اما توییت ماسک، که بیش از 118 میلیون بار مشاهده شد، این غول جستجو را مجبور کرد تا یکی از پایه‌‌ترین ویژگی‌های خود را به طور عمومی توضیح دهد.
 
گوگل در یک سری پست در ایکس نوشت: «در چند روز گذشته، برخی از افراد در X ادعاهایی را ارسال کردند که جستجوگر گوگل عبارت‌های خاصی را "سانسور" یا "ممنوع" می‌کند. این اتفاق نمی‌افتد».

اگرچه گوگل نام ماسک را مشخص نکرد، اما اخیراٌ مالک X گفته بود که «گوگل برای رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ممنوعیتی در جستجوهایش وضع کرده است». به نظر می‌رسد که این ادعا بر اساس یک اسکرین‌شات از یک جستجو است که نشان می‌دهد وقتی عبارت president donald در کادر جستجو تایپ شد، گوگل گزینه‌های president donald duck و president donald regan را پیشنهاد داده است.

 

در همان روز، پسر ترامپ، دونالد ترامپ جونیور، تصویر مشابهی را به اشتراک گذاشت که هیچ نتیجه تکمیل اتوماتیکی که مربوط به دونالد ترامپ باشد برای جستجوی عبارت تلاش برای ترور (assassination attempt on) نشان نداد. هم ترامپ جونیور و هم ماسک این شرکت را به «دخالت در انتخابات» متهم کردند.
 
در پاسخ، گوگل توضیح داد که افراد آزادند، صرف‌نظر از آنچه در پیشنهادات تکمیل خودکار آن ظاهر می‌شود، هر آنچه را که می‌خواهند جستجو کنند. این سازمان افزود که «حفاظت‌های داخلی مرتبط با خشونت سیاسی» مانع از تکمیل خودکار جستجوهای مرتبط با ترامپ شده است، و اینکه «این سیستم‌ها به‌روز نبودند».
 
همچنین این شرکت گفت که پیشنهادهای عجیب و غریب برای عبارت «رئیس جمهور دونالد» به دلیل باگی است که در جستجوهای مربوط به موضوعات سیاسی وجود دارد. این مشکل بر جست‌وجوهای مربوط به باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق و دیگر شخصیت‌ها نیز تأثیر گذاشته بود.
 
پست ماسک، که این سوال را مطرح می‌کرد که آیا این غول جستجو در انتخابات دخالت می‌کند یا خیر، به ویژه از این جهت متناقض بود که این مالک X چند روز قبلتر به دلیل به اشتراک گذاشتن یک ویدیوی دستکاری‌شده و بدون برچسب از کامالا هریس، که نقض خط‌مشی‌های شرکت او بود، مورد انتقاد قرار گرفته بود.
 
در حالی که در بیانیه‌های گوگل به طور مستقیم به این پست ماسک اشاره نشده است، اما این شرکت یادآور شد که قابلیت جستجو در ایکس نیز در گذشته با مشکلاتی روبرو بوده است. این شرکت گفت: «بسیاری از پلتفرم‌ها، از جمله پلتفرم‌هایی که اکنون در آن پست می‌کنیم، گهگاه پیش‌بینی‌های عجیب یا ناقصی را نشان می‌دهند».
کد مطلب: 80088
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام