۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۴

اینتل 15 درصد از کارکنان خود را برای کاهش هزینه‌ها اخراج می‌کند

ایتنا - اینتل قصد دارد هزینه‌سرمایه خود را بیش از 20 درصد برای کل سال کاهش دهد و به 25 تا 27 میلیارد دلار برسد.
اینتل 15 درصد از کارکنان خود را برای کاهش هزینه‌ها اخراج می‌کند

اینتل که در زمینه تراشه‌های مورد استفاده در سیستم های هوش مصنوعی از رقبای خود عقب مانده است، اخیرا برنامه جدیدی را برای کاهش 10 میلیارد دلاری هزینه‌ها با اخراج بیش از 15 درصد از کارکنان خود اعلام کرد.

این غول فناوری آمریکایی در حوزه نیمه هادی‌ها در پایان سال 2023 حدود 125000 کارمند داشت، اکنون پیش‌بینی می‌شود که حدود 18000 نفر در این کمپانی، شغل خود را از دست بدهند.

همانطور که این شرکت پس از بسته شدن بازار سهام ایالات متحده اعلام کرد، از سه ماهه چهارم،  قصد دارد به طور موقت پرداخت سود سهام را متوقف کند.

اینتل در سه ماهه دوم سال به درآمد 12.8 میلیارد دلاری دست یافت. نتیجه‌ای که کمتر از انتظارات تحلیلگران بود و کاهش 1 درصدی را به صورت سالانه ثبت کرد. اینتل در مقایسه با سود خالص 1.5 میلیارد دلاری که در سال گذشته ثبت کرده بود، 1.6 میلیارد دلار ضرر خالص متحمل شد.

پس از بسته شدن بورس نیویورک، سهام این شرکت طی معاملات الکترونیکی بیش از 19 درصد از دست داد.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل گفت: «عملکرد مالی ما در سه ماهه دوم ناامیدکننده بود، علیرغم اینکه به نقاط عطف کلیدی فناوری دست یافتیم.»

 


بادهای مخالف
به گفته مدیر مالی این شرکت، دیوید زیننر، اینتل در سه ماهه دوم دچار «بادهای مخالف» شد که منجر به کاهش سرعت تولید قطعات برای نسل جدید رایانه‌های مناسب برای هوش مصنوعی شد.

Zinsner گفت: "با سازماندهی برای کاهش هزینه‌ها، ما در حال برداشتن گام‌های فعال برای افزایش سود خود هستیم."

اینتل قصد دارد هزینه‌سرمایه خود را بیش از 20 درصد برای کل سال کاهش دهد و به 25 تا 27 میلیارد دلار برسد.

Jacob Bourne، تحلیلگر AMarketer، گفت که طرح کاهش هزینه "ممکن است در کوتاه مدت از امور مالی حمایت کند، اما این معیار برای بازتعریف موقعیت آن در بازار در حال تحول تراشه کافی نیست."

به گزارش ایتنا، رقبای اینتل مانند شرکت‌های آمریکایی AMD و Nvidia که نیمه هادی‌ها را طراحی می‌کنند و شرکت تایوانی TSMC که تراشه‌های پیشرفته تولید می‌کند، از موج هوش مصنوعی مولد راه اندازی شده توسط "Open AI" با برنامه "Chat" سود می برند ” 

انتظار می‌رود که تقاضای غول‌های تکنولوژی مانند مایکروسافت و گوگل برای این قطعات بسیار پیشرفته که برای بهره‌برداری از فناوری هوش مصنوعی ضروری هستند، افزایش یابد.
کد مطلب: 80132
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام