۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۲

شکست شکایت کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا از جیمیل

ایتنا - در این شکوائیه ادعا شده بود که این پلتفرم ایمیل گوگل، ایمیل‌های جمع‌آوری کمک مالی برای حزب جمهوری‌خواه را با نرخ بالاتری نسبت به ایمیل‌های اینچنینی برای حزب دموکرات به عنوان هرزنامه (اسپم) برچسب‌گذاری کرده است.
شکست شکایت کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا از جیمیل
یک قاضی فدرال پرونده‌ای را که کمیته ملی جمهوری‌خواهان (RNC) علیه گوگل، به خاطر سرویس جیمیل آن، مطرح کرده بود رد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، در این شکوائیه ادعا شده بود که این پلتفرم ایمیل گوگل، ایمیل‌های جمع‌آوری کمک مالی برای حزب جمهوری‌خواه را با نرخ بالاتری نسبت به ایمیل‌های اینچنینی برای حزب دموکرات به عنوان هرزنامه (اسپم) برچسب‌گذاری کرده است.
 
دانیل کالابرتا، قاضی دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیای شرقی، این پرونده را با پیش‌داوری رد کرد و مانع از آن شد که حزب جمهوری‌خواه پرونده خود را علیه گوگل به دادگاه بازگرداند. بر اساس گزارش وبسایت The Verge، رد با پیش‌داوری به این معنی است که شاکی نمی‌تواند پرونده را به دادگاه دیگری ببرد اما همچنان می‌تواند برای تصمیم کالابرتا درخواست تجدیدنظر کند.
 

کالابرتا در حکم رد خود نوشت که RNC نتوانست ادعایی را بر اساس «هیچگونه خط‌مشی قانونی» بیان کند و یا ثابت کند که «آسیب کافی به کاربران جیمیل وارد شده است».
 
کالابرتا در حکم رد خود نوشت: « RNC نشان نداده است که رفتار ادعایی گوگل هیچ قانون دیگری، که عنصر ضروری مداخله تعمدی در روابط اقتصادی است، را نقض نکرده است. بر این اساس، دادگاه به درخواست گوگل برای رد، این بار با پیش‌داوری، موافقت می‌کند».
 
حکم روز پنجشنبه دومین پرونده‌ای است که RNC از بابت طرح اتهام فیلتر کردن ناعادلانه توسط جیمیل در آن شکست می‌خورد. RNC در سال 2022 در شکایتی که در همان دادگاه تنظیم کرده بود و از گوگل به دلیل اینکه «کمک‌های مالی که ظاهراً در نتیجه» برچسب خوردن ایمیل‌های جمع‌آوری کمک مالیش به عنوان هرزنامه نتوانسته بود به دست بیاورد و برای آن درخواست خسارت کرد شکست خورد. کالابرتا این شکایت را یک «پرونده مختومه» خواند، اما در نهایت حکم داد که RNC «نتوانست شواهد قابل قبولی برای ادعاهای خود ارائه کند» که این وضعیت فیلتر کردن هرزنامه توسط گوگل با نیت بدی انجام شده است.
کد مطلب: 80133
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام