۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۱

شکایت از تیک‌تاک به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی کودکان

ایتنا - تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد که با این اتهامات مخالف است و گفته است که قبلاً برای برخی از موارد بیان شده توسط وزارت دادگستری رسیدگی چاره‌جویی است.
شکایت از تیک‌تاک به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی کودکان
وزارت دادگستری آمریکا از تیک‌تاک به دلیل نقض قانون حریم خصوصی کودکان و نقض یک توافقنامه 2019 با کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به خاطر موارد نقض قبلی حریم خصوصی شکایت کرده است. این شکایت در دنباله یک تحقیق قبلی کمیسیون تجارت فدرال در مورد این شرکت است، که در اوایل سال جاری پرونده حریم خصوصی آن را به وزارت دادگستری ارجاع داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، FTC در حال بررسی این موضوع بوده است که آیا تیک‌تاک ضوابط یک فیصله قبلی در حوزه حریم خصوصی با وبسایت Musical.ly را، که قبل از راه‌اندازی تیک‌تاک توسط شرکت بایت‌دنس خریداری شده بود، نقض کرده است یا خیر. به گفته FTC، این تحقیقات نشان داد که تیک‌تاک «به‌طور آشکار» هم فیصله ۲۰۱۹ و هم قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرده است.
 
وزارت دادگستری، در بیانیه‌ای، همچنین به جمع‌آوری اطلاعات شخصی درباره کودکان توسط تیک‌تاک در پلتفرم خود و رسیدگی نکردن به درخواست‌ها برای حذف این اطلاعات اشاره کرد.

 

اما تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد که با این اتهامات مخالف است و گفته است که قبلاً برای برخی از موارد بیان شده توسط وزارت دادگستری رسیدگی چاره‌جویی است. این شرکت گفت: «ما با این اتهامات مخالفیم؛ بسیاری از آنها مربوط به رویدادها و اقدامات گذشته است که بر پایه اطلاعات نادقیق هستند و یا برای آنها چاره‌جویی شده است». ما به تلاش‌های خود برای محافظت از کودکان افتخار می‌کنیم و به به‌روزرسانی و بهبود این پلت‌فرم ادامه خواهیم داد. برای این منظور، ما تجارب مناسب سن را با پادمان‌های سخت‌گیرانه ارائه می‌دهیم، کاربران زیر سن قانونی مشکوک را فعالانه حذف می‌کنیم، و به‌طور داوطلبانه ویژگی‌هایی مانند محدودیت‌های پیش‌فرض برای مدت استفاده از گوشی (اسکرین‌تایم)، امکان پویند یافتن اکانت فرزندان با والدین (Family Pairing)، و حفاظت‌های بیشتر از حریم خصوصی برای افراد زیر سن قانونی را راه‌اندازی کرده‌ایم».
 
این دعوی در زمان ناخوشایندی برای تیک‌تاک مطرح شده است، چرا که این شبکه اجتماعی قرار است ماه آینده با وزارت دادگستری در دادگاه فدرال به دلیل قانونی که هدف آن وادار کردن بایت‌دنس به فروش این اپ و یا ممنوع شدن فعالیت آن در ایالات‌متحده است روبرو شود.
 
کد مطلب: 80148
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اونوقت اینستا فیسبوک توییتر شبکه های داغون ماهواره ای و هر رسانه مزخرفی که دست امریکا و صهیونیستاست حریم کودکان رو حفظ میکنند؟ فقط این یدونه چون چینی ایه و تحت تصرف امریکای اشغال نیست ،بده. اره شما عوضیا خوبین. همین یدونه اینستاتون زده کل دنیا رو دیوونه کرده،شما مگه حریم کودکانه هم حالیتون میشه اصلا؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام