۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۱
تحلیلگران:

سقوط بازار کریپتو آنقدرها هم که به نظر می‌رسد بد نیست

ایتنا - کروگر، با اشاره به مشکلات به‌وقوع‌پیوسته در بازارهای ژاپن، می‌گوید: «روشن است که اقتصاد کلان محور این سقوط بوده است، نه اختصاصاٌ کریپتو. و در حال آشکار شدن است که محرک اصلی آن هم فروپاشی اقتصاد ایالات‌متحده نیست».
سقوط بازار کریپتو آنقدرها هم که به نظر می‌رسد بد نیست
بازارهای بیت‌کوین و رمزارز در حال حاضر یکی از بدترین روزها را از زمان سقوط صرافی FTX در نوامبر 2022 را تجربه می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از بیتکوینیست، در بایننس، قیمت بیت‌کوین به 49000 دلار سقوط کرد و در 24 ساعت گذشته سقوط شدید 15 درصدی را نشان داد. به همین ترتیب، اتریوم 20.4 درصد، BNB (بایننس‌کوین) 20.0 درصد، SOL (سولانا)  18.4درصد و XRP  (ریپل) 17.4 درصد سقوط کرده‌اند.
 
سقوط بازار کریپتو کمتر وحشتناک است
با این حال، الکس کروگر، تحلیلگر اقتصاد کلان و رمزارز، معتقد است که شرایط می‌توانست از این هم بدتر باشد. تحلیل کروگر شدت این سقوط را نه به عوامل داخلی بازار کریپتو، بلکه به خط‌مشی‌های گسترده‌تر در حوزه اقتصاد کلان نسبت می‌دهد، و به طور ویژه به سیاست‌های پولی متضاد بانک مرکزی (فدرال رزرو) ایالات‌متحده و بانک ژاپن اشاره می‌کند.
 
کروگر، با اشاره به مشکلات به وقوع پیوسته در بازارهای ژاپن، می‌گوید: «روشن است که اقتصاد کلان محور این سقوط بوده است، نه اختصاصاٌ کریپتو. و در حال آشکار شدن است که محرک اصلی آن هم فروپاشی اقتصاد ایالات‌متحده نیست».
 

در همین راستا، یک معامله‌گر برجسته ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی ایکس، در اکانت DaanCrypto، دیدگاه خود را در مورد پویایی‌های بالقوه بهبود بازار که یادآور اصلاح‌های قبلی در بازار است به اشتراک گذاشت. وی به سقوط بازارها در سال 2020 به علت همه‌گیری کووید اشاره می‌کند که بعداٌ با روند مثبت چشمگیری پیگیری شد.
 
با این حال، همانطور که دان تاکید می‌کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که تاریخ خود را تکرار کند، و به طور ویژه باید منتشر واکنش بانک‌های مرکزی به وضعیت جاری بود.
 
کد مطلب: 80152
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام