۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۱

آموزش: چگونه اطلاعات شخصی خود را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنیم؟

ایتنا - توجه داشته باشید که حذف اطلاعات از نتایج جستجوی گوگل به معنای حذف کامل آن از اینترنت نیست، بلکه به معنای پنهان کردن  آن در صفحات موتورهای جستجو است.
آموزش: چگونه اطلاعات شخصی خود را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنیم؟

کشف اطلاعات شخصی شما، مانند آدرس منزل یا شماره تلفن، در موتور جستجوی گوگل می‌تواند آزاردهنده باشد. اما خوشبختانه، گوگل راهی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد برای حذف این داده‌های خصوصی از نتایج جست‌وجو درخواست دهید. 

به گزارش ایتنا، توجه داشته باشید که حذف اطلاعات از نتایج جستجوی گوگل به معنای حذف کامل آن از اینترنت نیست، بلکه به معنای پنهان کردن  آن در صفحات موتورهای جستجو است.

چگونه اطلاعات خود را از جستجوی گوگل حذف کنیم؟
برای شروع مراحل درخواست حذف اطلاعات شخصی، ابتدا باید از صفحه پشتیبانی گوگل برای حذف محتوای شخصی اقدام کنید.  اینجا کلیک کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه (Start Removal Request) «درخواست حذف اطلاعات خاص از جستجوی گوگل» بروید، سپس دکمه آبی «شروع درخواست حذف» را فشار دهید.

۲- دلیل درخواست حذف اطلاعاتتان را انتخاب کنید، در این مورد گزینه Content contains your personal information «محتوا حاوی اطلاعات شخصی شماست» را انتخاب کنید.
 

۳-  کشور خود را از لیست انتخاب کنید، سپس روی "بعدی" کلیک کنید.

۴- نوع اطلاعات شخصی که در نتایج جستجو ظاهر می شود، مانند اطلاعات تماس، اطلاعات مالی یا سایر اطلاعات را انتخاب کنید.

۵- اگر آدرس و شماره تلفن را انتخاب کنید، از شما خواسته می شود که آنها را بنویسید تا بتوانید آنها را حذف کنید.

۶-  تعیین کنید که آیا درخواست شما مربوط به هرگونه تهدیدی است که با انتشار اطلاعات شخصی شما همراه است یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، گوگل جزئیات بیشتری در مورد این تهدیدات را درخواست می‌کند.

7-  آدرس صفحه سایتی که اطلاعات شخصی شما در آن نمایش داده می‌شود را وارد کنید.

۸-  یک اسکرین شات که اطلاعات شخصی شما را نشان می‌دهد در صفحه سایتی که ارائه کرده‌اید، ضمیمه کنید.

۹- هر عبارت جستجوی مرتبطی را که این نتایج را نشان می‌دهد ارائه دهید، سپس Next را فشار دهید.

 


در صفحه آخر نام کامل، کشور محل سکونت و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. باید تأیید کنید که حق درخواست حذف اطلاعات را دارید، و سپس روی کادر کوچک کلیک کنید تا تأیید کنید که تمام اطلاعات ارائه شده درست و دقیق هستند. 

به گزارش ایتنا، برای تکمیل درخواست خود برای حذف اطلاعات، روی "ارسال" کلیک کنید و ایمیلی از گوگل دریافت خواهید کرد که درخواست شما را تأیید می کند.

ممکن است مدتی طول بکشد تا گوگل درخواست شما را بررسی کند. اما از طریق ایمیل از تصمیم و اقدامات انجام شده توسط موتور جستجو یا هر دلیلی برای حذف نکردن محتوای مورد نظر شما، مطلع خواهید شد.
کد مطلب: 80179
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام