۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵

تیم هوش مصنوعی انویدیا داده‌های فیلم‌های یوتیوب و نتفلیکس را بدون مجوز جمع‌آوری کرده است

ایتنا - گفته می‌شود که این آموزش‌دهی برای تهیه مدل‌هایی برای محصولاتی مانند مولد جهانی سه‌بعدی Omniverse، سیستم‌های خودروهای خودران و تلاش‌ها برای تحقق هدف «انسان دیجیتال» انجام شده است.
انویدیا داده‌های یوتیوب و نتفلیکس را بدون مجوز جمع‌آوری کرده است

گزارش‌های جدید حاکیست که انویدیا برای آموزش هوش مصنوعی از محتوای دارای کپیرایت استفاده کرده است. پایگاه خبری 404 Media نوشت که این شرکت 2.4 تریلیون دلاری از کارکنان خود خواسته است تا فیلم‌های یوتیوب و نتفلیکس و دیتاست‌های دیگر را برای توسعه پروژه‌های هوش مصنوعی تجاری بارگیری کنند. این سازنده کارت گرافیک از جمله شرکت‌های تکنولوژی است که به نظر می‌رسد با هدف جا نماندن از قافله AI و میدانداری در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، گفته می‌شود که این آموزش‌دهی برای تهیه مدل‌هایی برای محصولاتی مانند مولد جهانی سه‌بعدی Omniverse، سیستم‌های خودروهای خودران و تلاش‌ها برای تحقق هدف «انسان دیجیتال» انجام شده است.
 
اما سخنگوی انویدیا در دفاع از اقدامات این شرکت گفت که این تحقیقات «مطابق با متن و روح قانون کپیرایت» بوده است و در عین حال مدعی شد که حفاظت قوانین مالکیت فکری (IP) از بیان‌های مشخصی است، «و نه واقعیت‌ها، ایده‌ها، داده‌ها و یا اطلاعات». این شرکت روش عملی خود را معادل با حق هر فرد برای «یادگیری حقایق، ایده‌ها، داده‌ها یا اطلاعات از منبع دیگر و استفاده از آن برای بیان خودشان» دانست.
 

اما به نظر نمی‌رسد یوتیوب با این نظر موافق باشد. سخنگوی این شرکت، جک مالون، با اشاره به خبری در وبسایت بلومبرگ که در ماه آوریل به نقل از مدیرعامل یوتیوب، نیل موهان، گفت که استفاده از یوتیوب برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی «نقض آشکار» شرایط استفاده از این وبسایت است. این مدیر اطلاع‌رسانی خط‌مشی‌های یوتیوب گفت که «نظر قبلی ما هنوز هم پابرجاست».
 
این نقل قول از موهان در ماه آوریل در پاسخ به گزارش‌هایی بود مبنی بر اینکه OpenAI بدون اجازه مولد متن به فیلم Sora را با استفاده از فیلم‌های یوتیوب آموزش داده است.
 
گفته می‌شود که انویدیا، علاوه بر فیلم‌های یوتیوب و نتفلیکس، به کارکنان دستور داده است که از دیتابیس تریلر فیلم موسوم به Movienet، کتابخانه‌های داخلی فیلم‌های بازی‌های ویدیویی و دیتاست‌های ویدیویی گیتهاب WebVid آموزشدهی مدل‌ها را انجام دهند. شایان ذکر است که WebVid دیتاستی حاوی 10 میلیون شناسه ویدیویی یوتیوب است.
کد مطلب: 80243
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام