ایتنا - ایکس در دو سال گذشته با کاهش شدید درآمد تبلیغاتی خود روبرو شده است زیرا تبلیغکنندگان، در پی انتشار گزارشهای متعددی در مورد سخنان نفرتافکنانه و محتوای یهودیستیزانه در این پلتفرم، از همکاری با آن عقب نشستهاند.
پایان کار گروه تبلیغاتی پس از شکایت ایکس
سايت خبری ايتنا , 24 مرداد 1403 ساعت 6:00
ایتنا - ایکس در دو سال گذشته با کاهش شدید درآمد تبلیغاتی خود روبرو شده است زیرا تبلیغکنندگان، در پی انتشار گزارشهای متعددی در مورد سخنان نفرتافکنانه و محتوای یهودیستیزانه در این پلتفرم، از همکاری با آن عقب نشستهاند.
یک گروه فعال در صنعت تبلیغات که در شکایت ضد انحصار ایکس از آن نام برده شده بود، دو روز پس از طرح دعوی این شرکت رسانههای اجتماعی مبنی بر متهم کردن تبلیغکنندگان بزرگ به «بایکوت غیرقانونی» علیه این شرکت، اعلام کرد که به کار خود پایان میدهد. بر اساس گزارش وبسایت Business Insider، اتحادیه جهانی برای رسانههای مسئولیتپذیر (GARM) «فعالیتهای خود را متوقف میکند».
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، GARM در سال 2019 برای کمک به تنظیم دستورالعملهای ایمنی برند برای تبلیغکنندگان بزرگ ایجاد شد، و بخشی از فدراسیون جهانی تبلیغکنندگان (WFA) است، که در شکایت ایکس از آن نیز نام برده شده است. به گزارش بیزینس اینسایدر، استفان لورک، مدیرعامل WFA، به اعضا گفت که GARM یک سازمان غیرانتفاعی با منابع محدود است، اما این گروهها برای مبارزه با این دعوی برنامهریزی کردهاند.
مدیرعامل ایکس، لیندا یاکارینو، در بیانیهای گفت که این خبر «یک اذعان مهم و گامی ضروری در جهت درست» بود. در شکایت این شرکت، که در تگزاس تنظیم شده است، ادعا شده که WFA، GARM و تعداد انگشتشماری از تبلیغکنندگان بزرگ «برای جلوگیری از پرداخت میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی از توییتر ... تبانی کردند».
کد مطلب: 80286
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/80286/پایان-کار-گروه-تبلیغاتی-شکایت-ایکس