۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰

پایان کار گروه تبلیغاتی پس از شکایت ایکس

ایتنا - ایکس در دو سال گذشته با کاهش شدید درآمد تبلیغاتی خود روبرو شده است زیرا تبلیغ‌کنندگان، در پی انتشار گزارش‌های متعددی در مورد سخنان نفرت‌افکنانه و محتوای یهودی‌ستیزانه در این پلت‌فرم، از همکاری با آن عقب نشسته‌اند.
پایان کار گروه تبلیغاتی پس از شکایت ایکس
یک گروه فعال در صنعت تبلیغات که در شکایت ضد انحصار ایکس  از آن نام برده شده بود، دو روز پس از طرح دعوی این شرکت رسانه‌های اجتماعی مبنی بر متهم کردن تبلیغ‌کنندگان بزرگ به «بایکوت غیرقانونی» علیه این شرکت، اعلام کرد که به کار خود پایان می‌دهد. بر اساس گزارش وبسایت Business Insider، اتحادیه جهانی برای رسانه‌های مسئولیت‌پذیر (GARM) «فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند».
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، GARM در سال 2019 برای کمک به تنظیم دستورالعمل‌های ایمنی برند برای تبلیغ‌کنندگان بزرگ ایجاد شد، و بخشی از فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان (WFA) است، که در شکایت ایکس از آن نیز نام برده شده است. به گزارش بیزینس اینسایدر، استفان لورک، مدیرعامل WFA، به اعضا گفت که GARM یک سازمان غیرانتفاعی با منابع محدود است، اما این گروه‌ها برای مبارزه با این دعوی برنامه‌ریزی کرده‌اند.
 
مدیرعامل ایکس، لیندا یاکارینو، در بیانیه‌ای گفت که این خبر «یک اذعان مهم و گامی ضروری در جهت درست» بود. در شکایت این شرکت، که در تگزاس تنظیم شده است، ادعا شده که WFA، GARM و تعداد انگشت‌شماری از تبلیغ‌کنندگان بزرگ «برای جلوگیری از پرداخت میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی از توییتر ... تبانی کردند».

 

ایکس در دو سال گذشته با کاهش شدید درآمد تبلیغاتی خود روبرو شده است زیرا تبلیغ‌کنندگان، در پی انتشار گزارش‌های متعددی در مورد سخنان نفرت‌افکنانه و محتوای یهودی‌ستیزانه در این پلت‌فرم، از همکاری با آن عقب نشسته‌اند.
 
قبلاً در گزارش کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ادعا شده بود که گروه GRAM «سوگیری ضد محافظه‌کارانه» داشته و در رفتار «ضد رقابتی» شرکت داشته است. این گروه این ادعاها را «بی اساس» خوانده و در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود خاطرنشان کرد که این گروه در پی تیراندازی دسته‌جمعی که به صورت زنده در فیس‌بوک پخش شد، با هدف پرداختن به درآمدزایی از محتوای مضر آنلاین، شکل گرفته است. در این بیانیه آمده است: «گامنه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه شیوه‌های GARM ممکن است بر آزادی بیان تأثیر بگذارد، ارائه نادرست عمدی از کار GARM است. GARM یک دیده‌بان یا لابی نیست. GARM در هیچ نوع بایکوتی شرکت نمی‌کند و از آن حمایت نمی‌کند».
 
کد مطلب: 80286
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام