۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۳

گوگل تجهیز گوشی‌های پیکسل 9 به SOS ماهواره‌ای را اعلام کرد

در حالی که این اولین بار است که حالت SOS اختصاصی در یک گوشی اندرویدی ظاهر می‌شود، اما اپل چند سالی است که این قابلیت را در محصولات خود ارائه داده است. اپل معمولاً پس از فعال‌سازی آیفون 14 جدید یا بالاتر، به مدت دو سال اجازه دسترسی رایگان به این سرویس را می‌دهد.
گوگل تجهیز گوشی‌های پیکسل 9 به SOS ماهواره‌ای را اعلام کرد
گوگل به تازگی مجموعه کاملی از محصولات جدید خود را در رویداد Made by Google معرفی کرد، از جمله سه گوشی هوشمند پیکسل 9. این گوشی‌ها با قابلیت‌های هایتک متعددی که دارند پرجاذبه به نظر می‌رسند. هر یک از این چهار مدل جدید همچنین قادر به استفاده از یک ابزار ایمنی شده‌اند که از دیرباز مورد درخواست بسیاری از کاربران بوده است: تماس درخواست کمک (SOS) مبتنی بر ماهواره.
 
به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، به کمک این قابلیت افراد می‌توانند حتی زمانی که به شبکه تلفن‌همراه یا وایفای دسترسی ندارند، به خدمات اضطراری دسترسی پیدا کنند. این قابلیت نه تنها به ارائه‌دهندگان خدمات اضطراری متصل می‌شود، بلکه همچنین موقعیت مکانی شما را با مخاطبین‌تان به اشتراک بگذارد تا کسی بتواند به شما یاری برساند.
 
برقراری تماس با این روش این 100 درصد تضمین‌شده نیست، زیرا گوشی باید موقعیتی باشد که به ماهواره دسترسی داشته باشد، اما تقریباً هر گوشه جهان به این یا آن ماهواره دسترسی دارد. به عبارت دیگر، آن را 99 درصد تضمین‌شده در نظر بگیرید.
 


در حالی که این اولین بار است که یک حالت SOS اختصاصی در یک گوشی اندرویدی ظاهر می‌شود، اما اپل چند سالی است که این قابلیت را در محصولات خود ارائه داده است. اپل معمولاً پس از فعال‌سازی آیفون 14 جدید یا بالاتر، به مدت دو سال اجازه دسترسی رایگان به این سرویس را می‌دهد. تصور می‌شود که بالاخره در یک مقطع زمانی، این شرکت درخواست پول برای استفاده از تماس‌های SOS را آغاز خواهد کرد، اما اپل هنوز این موضوع را رسمی نکرده است.
 
گوگل در اینجا روش مشابهی را اتخاذ کرده است. دارندگان پیکسل 9 دو سال تماس رایگان SOS دریافت می‌کنند، اما این شرکت نگفته است که پس از گذشت این بازه زمانی، قیمت آن چقدر خواهد بود. این ویژگی در حال حاضر فقط در ایالات‌متحده در دسترس است و گوگل می‌گوید «زمان اتصال و پاسخ بر اساس موقعیت مکانی، شرایط سایت و سایر عوامل متفاوت است».
 
کد مطلب: 80330
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام