۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰
دروکاری، خوب یا بد؟

مدیرعامل سابق گوگل نظرات قبلی خود علیه اثرات دورکاری را پس گرفت

ایتنا - اتحادیه کارگران آلفابت، اتحادیه‌ای که کارمندان شرکت آلفابت مادر گوگل را نمایندگی می‌کند، نظرات اولیه اشمیت را در پستی در ایکس به باد انتقاد گرفت.
مدیرعامل سابق گوگل نظرات قبلی خود علیه اثرات دورکاری را پس گرفت
اریک اشمیت، رئیس سابق گوگل سخنان تند قبلی در مورد اینکه چگونه خط‌مشی دورکاری گوگل بر نوآوری این شرکت در هوش مصنوعی تأثیر گذاشته است پس گرفت
 
به گزارش ایتنا، اشمیت، در ایمیلی به وال‌استریت‌ژورنال، از اظهاراتی که در جریان سخنرانی در دانشگاه استنفورد در ماه ژوئیه داشت عقب‌نشینی کرد. او دورکاری را مقصر عقب‌افتادگی این شرکت در حوزه هوش‌مصنوعی اعلام کرده بود.
 
اشمیت گفت: «در مورد گوگل و ساعات کاری آن اشتباه صحبت کردم. من از اشتباهم متاسفم».
 
شایان ذکر است که قبلاٌ اشمیت در گفتگو با فورچن در پاسخ به این سوال در مورد اینکه چرا استارتاپ‌هایی مانند OpenAI در نوآوری هوش مصنوعی پیشرو شده‌اند گفته بود که گوگل تصمیم گرفت که ایجاد تعادل بین کار و زندگی و زود به خانه رفتن و دوکاری مهمتر از برنده شدن [در رقابت] است، در حالی که موفقیت استارت‌آپ‌ها در گرو سختکوشی شدید کارکنانشان است.
 

گوگل از سال گذشته سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را در مورد دورکاری اتخاذ کرد و از کارکنانش خواست که از قانون سه روز در هفته حضور فیزیکی در شرکت پیروی کنند.
 
اتحادیه کارگران آلفابت، اتحادیه‌ای که کارمندان شرکت آلفابت مادر گوگل را نمایندگی می‌کند، نظرات اولیه اشمیت را در پستی در ایکس به باد انتقاد گرفت.
 
این اتحادیه گفت: «ترتیب‌های کاری منعطف کار ما را کند نمی‌کند. کمبود کارکنان، تغییر اولویت‌ها، تعدیل نیروی مداوم، عدم بهبود دستمزدهای و عدم پیگیری پروژه‌ها از سوی مدیریت - این عوامل هر روز باعث کندی کارمندان گوگل می‌شوند.»
 
اشمیت که به مدت یک دهه به عنوان مدیرعامل گوگل و در سال 2019 به عنوان هیئت مدیره آلفابت خدمت کرد، اولین مدیری نیست که با کار از راه دور مخالفت می‌کند. شرکت‌های بزرگ، از مورگان استنلی و گلدمن ساکس گرفته تا دل، آمازون و ایکس و دیگران، در مورد دورکرای موضع‌گیری‌های تند – گاهی حتی تهدیدآمیز – اتخاذ کرده‌اند.
 
اما شواهد متناقضی در مورد تأثیر کار از راه دور بر بهره‌وری گزارش شده است: برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کار از خانه بهره‌وری را افزایش می‌دهد (تا 24٪)، در حالی که مطالعات دیگر برعکس این را می‌گویند.
 
کد مطلب: 80384
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام