۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵
دیپ‌فیک همچنان مشکل‌ساز است

سانفرانسیسکو وب‌سایت‌های غیراخلاقی با هوش‌مصنوعی را از کار می‌اندازد

ایتنا - وکیل این شهر در شکایت حقوقی خود در ماه فوریه به یک مورد اشاره کرد که در آن یک سایت برهنه‌سازی با AI تصاویری از 16 دانش‌آموز کلاس هشتم مدرسه راهنمایی در کالیفرنیا تولید کرده است.
سانفرانسیسکو وب‌سایت‌های غیراخلاقی با هوش‌مصنوعی را از کار می‌اندازد
دیوید چیو، دادستان شهر سانفرانسیسکو، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد 16 سایت از محبوب‌ترین سایت‌های «برهنه کردن» به وسیله هوش مصنوعی را تعطیل کند.
 
به گزارش ایتنا، دادستان شهر این سایت‌ها را به نقض قوانین فدرال در مورد پورنوگرافی انتقام‌جویانه، پورنوگرافی جعل‌عمیق (دیپ‌فیک) و پورنوگرافی کودکان متهم کرده است. دفتر چیو همچنین این سایت‌ها را به نقض قانون رقابت ناعادلانه ایالت کالیفرنیا متهم کرد، زیرا طبق شکایتی که در دادگاه عالی کالیفرنیا ارائه شده است، «آسیبی که برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند بسیار بیشتر از منافع مرتبط با آن شیوه‌ها است».
 
این دادخواست در مجموع بر 50 متشاکی متمرکز است که چیو قصد دارد به دلیل اداره وب‌سایت‌های برهنه‌کردن تحت پیگرد قضائی قرار دهد. نام برخی از متهمان و وب‌سایت‌ها ویرایش شده است، اما به طور علنی به نام چند شرکت نیز که «برخی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان را که تصاویر زنان و دختران را برهنه می‌کنند» اداره می‌کنند اشاره شده، از جمله Sol Ecom واقع در ایالت فلوریدا، Briver در ایالت نیومکزیکو، و شرکت Itai Tech Ltd مستقر در بریتانیا. تنها متهمی که در این دادخواست از او نام برده شده آگوستین گریبینتس از استونی است که متهم به داشتن سایتی برای برهنه کردن با هوش مصنوعی است که دارای تصاویری از زنان و کودکان بدون کسب رضایت است.
 
 

این وب‌سایت ها در یک دوره شش ماهه بیش از 200 میلیون بازدید داشته اند. بر اساس این شکایت، تصاویر غیرتوافقی زنان و کودکان در این سایت‌ها «برای قلدری، تهدید و تحقیر زنان و دختران استفاده می‌شود» زیرا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کنند «و هیچ نشانه‌ای از کاهش در این روند ناراحت‌کننده دیده نمی‌شود».
 
وکیل این شهر در شکایت حقوقی خود در ماه فوریه به یک مورد اشاره کرد که در آن یک سایت برهنه‌سازی با AI تصاویری از 16 دانش‌آموز کلاس هشتم مدرسه راهنمایی در کالیفرنیا تولید کرده است. این حادثه احتمالاً به یکی از دبیرستان‌های بورلی هیلز اشاره دارد که در آن 16 دانش‌آموز در حال پخش تصاویر برهنه جعلی از دانش‌آموزان دیگر بودند. به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، مدیریت منطقه‌ای این مدرسه پنج دانش‌آموز را به دلیل مشارکت در انتشار این تصاویر غیرقانونی اخراج کرد.
 
فناوری جعل‌عمیق به یک نگرانی قانونی عمده به ویژه در سطح ملی آمریکا تبدیل شده است. ماه گذشته، دفتر کپی‌رایت ایالات‌متحده گزارشی در مورد کپی‌های دیجیتال منتشر کرد و اینگونه جمعبندی نمود که «قانون جدیدی لازم است». تنها چند روز بعد، یک گروه دو حزبی از سناتورها لایحه قانون NO FAKES را ارائه کردند که قانون جدیدی را وضع می‌کند که از افراد در برابر بازآفرینی صدا، چهره یا بدنشان با هوش مصنوعی بدون رضایت آنها محافظت می‌کند.
 
کد مطلب: 80425
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام