۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲

آموزش: ۵ مورد آزاردهنده در ویندوز، محبوب‌ترین سیستم عامل جهان!

ایتنا - سیستم عامل ویندوز، محبوب‌ است اما این محبوبیت باعث نمی‌شود که گاهی کاربران را آزار ندهد! مواردی در این سیستم عامل وجود دارد که می‌تواند خاطر کاربرانش را مکدر کند!
آموزش: ۵ مورد آزاردهنده در ویندوز، محبوب‌ترین سیستم عامل جهان!

سیستم عامل ویندوز، محبوب‌ است اما این محبوبیت باعث نمی‌شود که گاهی کاربران را آزار ندهد! مواردی در این سیستم عامل وجود دارد که می‌تواند خاطر کاربرانش را مکدر کند!


به روز رسانی ویندوز
به گزارش ایتنا، به‌روزرسانی‌های مورد نیاز معمولا آزاردهنده هستند، زیرا ویندوز در لحظه اعلام می‌کند که به‌روزرسانی‌های مورد نیاز یا اختیاری آماده نصب هستند، که برای نصب به‌روزرسانی‌ها نیاز به زمان طولانی دارد، که اگرچه در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، اما بر عملکرد رایانه تأثیر منفی می‌گذارند.

راه اندازی مجدد اجباری اغلب پس از نصب مورد آزاردهنده‌ای است. اما می‌توان این پروسه را در ویندوز غیرفعال کرد. و یا می‌توان زمانی را مشخص کرد که در طی آن سیستم نباید راه‌اندازی مجدد شود.

فرآیند راه اندازی طولانی
راه‌اندازی سیستم‌های کامپیوتری نیز می‌تواند آزمایشی برای صبر شما باشد! زیرا فرآیندهای اولیه طولانی است و کندی هارد دیسک یا SSD نیز می‌تواند دلیلی برای این امر باشد.

در طی فرآیند بوت شدن ویندوز، تمامی اجزاء مانند CPU، GPU و RAM مقدار دهی اولیه می‌شوند و تمامی برنامه‌ها، ابزارها و سرویس های مربوط به اتوماسیون سیستم عامل نیز قبل از اینکه تصویر دسکتاپ واقعی در مقابل کاربر ظاهر شود، آماده و راه‌اندازی می شوند. این فرآیند می‌تواند زمان زیادی از کاربر را تلف کند!

 


برای اطمینان از لود نشدن برنامه‌ها و سرویس‌های ناخواسته در هنگام راه‌اندازی سیستم، باید به سیستم «ویندوز»، سپس Task Manager و در نهایت برنامه‌های اجرای خودکار بروید، جایی که همه برنامه‌ها می‌توانند به صورت خودکار نمایش داده شوند و برنامه‌های ناخواسته نیز متوقف شوند.

سرعت کند اتصال به اینترنت
سرعت کند اینترنت می‌تواند از بسیاری جهات آزار دهنده باشد: دانلودها ممکن است بیشتر از حد لازم طول بکشد و وب‌سایت‌ها نیز دیرتر بارگذاری شوند.

در چنین مواردی، کاربران باید اتصال وای فای یا سیم‌های اینترنت و آنتن‌های روترها را بررسی کنند و در صورت لزوم درایورهای روترها را نیز می‌توان به‌روز‌رسانی و راه‌اندازی مجدد کرد.

عدم حفاظت از داده‌ها
ویندوز 10 و 11 داده‌های حساس را جمع‌آوری کرده و به مایکروسافت ارسال می‌کنند.

آشفتگی  داده‌ها
به هم ریختگی داده‌ها نیز می‌تواند آزاردهنده باشد چرا که با گذشت زمان فضای ذخیره سازی بیشتری را در رایانه شما اشغال می‌کند.

از این ابزار می توان برای حذف فایل های برنامه دانلود شده باقیمانده، فایل های یادداشت های قدیمی ویندوز، فایل های موقت اینترنت، گزارش های خطای ویندوز، فایل های موجود در سطل بازیافت و فایل های موقت استفاده کرد و چندین گیگابایت فضای ذخیره سازی را آزاد کرد.
کد مطلب: 80465
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام