۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۷

بررسی عملکرد و مقایسه DL380 Gen11 با سایر سرورهای موجود در بازار

انتخاب سرور مناسب تاثیر بسیاری در کارایی، امنیت و عملکرد دیتاسنتر هر سازمانی دارد. شما نیز بسته به نیاز سازمان خود باید سرورهایی با قدرت پردازش بالا، مصرف بهینه انرژی و امنیت قوی تهیه کنید. سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار است. در این مقاله به مقایسه این سرور با سایر سرورهای موجود در بازار پرداخته‌ایم. پس از مطالعه مقاله حاضر می‌توانید به آسانی سرور مورد نیاز خود را تهیه کنید.
بررسی عملکرد و مقایسه DL380 Gen11 با سایر سرورهای موجود در بازار
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------

انتخاب سرور مناسب تاثیر بسیاری در کارایی، امنیت و عملکرد دیتاسنتر هر سازمانی دارد. شما نیز بسته به نیاز سازمان خود باید سرورهایی با قدرت پردازش بالا، مصرف بهینه انرژی و امنیت قوی تهیه کنید. سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار است. در این مقاله به مقایسه این سرور با سایر سرورهای موجود در بازار پرداخته‌ایم. پس از مطالعه مقاله حاضر می‌توانید به آسانی سرور مورد نیاز خود را تهیه کنید.
 

معرفی سرور HPE ProLiant DL380 Gen11


سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 مناسب کارهایی مانند ذخیره نرم‌افزاری، نرم‌گذاری ویدئوها و ... است. است سرور ۲ یونیت و ۲ پردازنده مقایس‌پذیر اینتل دارد. با تهیه سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 می‌توانید محاسبات استثنایی و مقیاس‌پذیری کارهای مختلف را تجربه کنید. این سرور پردازنده‌های اینتل زئون نسل چهارم دارد که می‌تواند اطلاعات را با سرعت بالاتری منتقل کند. قیمت سرور HP DL380 G11 به پردازنده، حافظه، میزان فضای ذخیره‌سازی و قابلیت‌هایی که می‌توان به آن اضافه کرد بستگی دارد. از دیگر کاربردهای این سرور می‌توان به مواردی مانند تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها، رانش ابری، کارهای گرافیکی، یادگیری ماشین، زیرساخت‌های دسک‌تاپ مجازی و ... اشاره کرد. سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 از نسل پنجم حافظه‌های DDR5 و هشت ترابایت حافظه اصلی پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های نسل چهارم افزونه SGX (Software Guard Extension) دارد که در پردازنده مرکزی آن قرار گرفته است. این ویژگی باعث افزایش امنیت داده‌ها و افزایش دقت در انتقال اطلاعات می‌شود.
 

سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 درپوشی برای دسترسی به بخش‌های داخلی سرور، یک دکمه UID به همراه LED، نشان‌دهنده وضعیت کارت شبکه و یک LED برای نشان دادن وضعیت سلامت سرور دارد. از دیگر مواردی که روی سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 مشاهده می‌شود می‌توان به پورت خدماتی iLO، یک پورت USB 3، ۱۲ سینی برای نصب دیسک‌های LFF و ... اشاره کرد. این سرور از پردازنده‌های مقایس‌پذیر نسل چهارم زئون اینتل پشتبانی می‌کند. تنوع پردازنده‌های سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 زیاد است و شما می‌توانید متناسب با بودجه خود سرور مورد نیازتان را از میان پردازنده‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی تهیه کنید. پشت این سرور منبع تغذیه ۱ و ۲، پورت سریال اختیاری، پورت مدیریت اختصاصی ‌iLO دو کانکتور USB 3 و ... قرار دارد. سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 می‌تواند از هشت دیسک درایو ۳.۵ اینچی و دو دیسک درایو ۲.۵ اینچی پشتیبانی کند. اگر در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات و ارائه سرویس‌های ذخیره‌سازی اطلاعات به سایر سازمان فعالیت می‌کنید، شاسی SFF 24 را تهیه کنید. این سرور در ذخیره‌ کردن اطلاعات با مشکل مواجه نخواهد شد. سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 از کنترلرهای مختلف پشتیبانی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller و HPE MR416i-p Gen11 Controller اشاره کرد.
 
 

مقایسه DL380 Gen11 با سایر سرورها

مقایسه سرورها با یکدیگر و بررسی مشخصات هر یک کمک می‌کند سروری مطابق با بودجه و نیازهای خود تهیه کنیم. اگر قصد خرید سرور hp یا سایر سرورها را دارید، مقایسه زیر مناسب شما است.
   - مقایسه پردازنده‌ها: هر سه سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 و Right Dell PowerEdge Model و Lenovo ThinkSystem پردازنده‌های Intel Xeon Scalable دارند. پردازنده این سرورها چند هسته ای هستند و عملکرد خوبی دارند.
   - مقایسه حافظه سرورها: سرورهای HPE ProLiant DL380 Gen11 و Right Dell PowerEdge Model تا ۶ ترابایت از حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کنند اما سرور Lenovo ThinkSystem SR650 می‌تواند حداکثر تا ۴.۵ ترابایت از حافظه DDR4 پشتیبانی کند.
   - شرایط ذخیره‌سازی: سرورهای HPE ProLiant DL380 Gen11 و Right Dell PowerEdge Model و Lenovo ThinkSystem اسلات‌های NVMe SSD دارند و از SAS/SATA HDD پشتیبانی می‌کنند.
   - قابلیت‌های مدیریت سرور: HPE ProLiant DL380 Gen11 از HPE iLO 6، سرور Lenovo ThinkSystem SR650 از Lenovo XClarity و Dell Power Edge R7590 از iDRAC9 برای میدریت اطلاعات استفاده می‌کند.
   - مصرف انرژی: سه سرور فوق، در مصرف انرژی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته ممکن است بر اساس ساختار خود تفاوت‌های کمی با یکدیگر داشته باشند. این سه سرور از به‌روزترین تکنولوژی‌ها برای کاهش مصرف انرژی و بهینه‌سازی انرژی استفاده می‌کنند.
   - قیمت سرورر: قیمت سرورها به فضای آن‌ها، تکنولوژی‌هایشان و ساختار آن‌ها بستگی دارد. ممکن است قیمت سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 نسبت به دو سرور دیگر هزینه اولیه بیشتری داشته باشد اما عملکرد و قابلیت‌های مدیریتی بهتری دارد که در بلندمدت بیشتر بودن هزینه را جبران خواهد کرد. Lenovo ThinkSystem SR650 معمولا قیمت مناسبی دارد. قیمت سرور Dell Power Edge R7590 نیز با توجه به عملکرد خوبی که دارد مناسب است.
 

سخن آخر

هر سه سرور HPE ProLiant DL380 Gen11 و Lenovo ThinkSystem SR650 و Right Dell PowerEdge Model قابلیت‌های خوب و مشابه با یکدیگر دارند. تفاوت این سرورها در برخی از جزئیات است. انتخاب هر یک از سرورهای HPE ProLiant DL380 Gen11 و Lenovo ThinkSystem SR650 و Right Dell PowerEdge Model به نیازهای کسب‌وکار شما بستگی دارد. اگر قصد خرید سروری با حافظه بیشتر را دارید سرورهای HPE و DELL گزینه‌های بهتری برای شما هستند.
کد مطلب: 80488
برچسب ها: رپرتاژ رپورتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام