۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳

افشای اطلاعات جدید درباره آیفون ۱۶؛ تغییرات بزرگ در دوربین و عملکرد

ایتنا - اپل در مورد این گوشی گفته است که آیفون ۱۶ «یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های گوشی‌هایش در سال‌های اخیر» خواهد بود.
افشای اطلاعات جدید درباره آیفون ۱۶؛ تغییرات بزرگ در دوربین و عملکرد

اخیراً اطلاعاتی از غول فناوری آمریکایی اپل در رابطه با گوشی جدید آیفون ۱۶ منتشر شده است که مربوط به ارتقاء تدریجی و ویژگی‌های جدید از جمله ارتقاء دوربین و عملکرد گوشی جدید است. این در حالیست که اپل تاریخ عرضه آن را فاش نکرده است، اما انتظار می‌رود که در سپتامبر آینده انتظارها برای عرضه این گوشی به سر آید!

به گزارش ایتنا، پس از اینکه گوگل گوشی پیکسل ۹ را عرضه کرد و  سامسونگ تنیز سری گوشی‌های گلکسی زد فلیپ و زد فولد را روانه بازار کرد، شایعات اکنون بر روی یکی از مشهورترین گوشی‌های هوشمند جهان متمرکز شده‌اند که نیاز به یادآوری نیست که این گوشی آیفون ۱۶ است که iOS 18 را اجرا می‌کند.

 اپل در مورد این گوشی گفته است که آیفون ۱۶ «یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های گوشی‌هایش در سال‌های اخیر» خواهد بود.

حالا، چند هفته تا عرضه جدیدترین نسخه آیفون توسط اپل باقی مانده است، در اینجا همه چیزهایی که تاکنون در مورد آن می‌دانیم ذکر شده است.
 

طراحی


طبق اطلاعات افشاشده، سری آیفون با تغییراتی زبان طراحی آیفون ۱۵ را حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایتنا، انتظار می‌رود اپل اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو را به 6.3 اینچ افزایش دهد، در حالی که برخی نیز معتقدند که آیفون ۱۶ پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی خواهد بود.

با این حال، این تغییرات اندازه ممکن است محدود به نسخه‌های Pro باشد، به این معنی که آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس همانند نسخه‌های قبلی خود خواهند بود.

با این حال، دکمه اکشن که قبلا به آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس محدود می‌شد، برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس عرضه خواهد شد.

 
افشای اطلاعات جدید درباره آیفون ۱۶؛ تغییرات بزرگ در دوربین و عملکرد


اپل همچنین در حال کار بر روی یک دکمه جدید برای هر چهار مدل است که به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌ها را به سرعت ثبت کنند. 
گفته می‌شود که این گوشی مشابه دکمه‌های شاتر در دوربین های دیجیتال به فشار حساس است.
 

دوربین


سری آیفون ۱۵ برخی به‌روزرسانی‌های مورد نیاز را در قابلیت‌های دوربین اصلی آیفون به ارمغان آورد. با این حال، برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، دوربین اصلی از همان سنسور 48 مگاپیکسلی موجود در سری آیفون ۱۵ استفاده می‌کند، اما نرخ دیافراگم سریع‌تری خواهد داشت، به این معنی که می‌تواند نور بیشتری را ثبت کند. به این معنی که عکس‌های بهتر در نور کم را ثبت خواهد کرد.

به گزارش ایتنا، گفته می‌شود مدل‌های آینده آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز دارای تنظیم عمودی دوربین خواهند بود، در حالی که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس دارای تنظیمات دوربین سه گانه هستند. 

در حالی که شایعه شده است که گوشی‌های آینده دارای همان سنسور 48 مگاپیکسلی هستند، اپل ممکن است لنز تله فوتو 3x را با لنز تله فوتو 5x جایگزین کند.

در بخش نرم‌افزاری نیز، انتظار می‌رود اپل فرمت تصویر جدیدی به نام "JPEG-XL" را معرفی کند.
 

عملکرد بهتر


آیفون ۱۶ آینده احتمالاً با تراشه A18 کار خواهد کرد، اما اپل ممکن است با تغییر تعداد هسته‌های واحد پردازش مرکزی و واحد پردازش گرافیکی، بین مدل‌های معمولی و مدل‌های Pro تفاوت قائل شود.

این امر بدان معنی است که مدل‌های معمولی ممکن است "کمی کندتر" از همتایان حرفه‌ای خود عمل کنند.

همچنین شایعه شده است که اپل ممکن است از نام‌های A18 و A18 Pro استفاده کند.

 
افشای اطلاعات جدید درباره آیفون ۱۶؛ تغییرات بزرگ در دوربین و عملکرد


همچنین گفته می‌شود چیپ‌ست‌های سری A18 دارای یک موتور عصبی ارتقا یافته با هسته‌های بیشتر هستند که به سرعت بخشیدن به وظایف هوش مصنوعی در دستگاه کمک می‌کند. 

انتظار می‌رود گوشی‌های آیفون ۱۶ با 8 گیگابایت رم عرضه شوند که 25 درصد بیشتر از رم 6 گیگابایتی آیفون ۱۵ است.
 

تاریخ راه‌اندازی


به گزارش ایتنا، اپل هنوز به طور رسمی تاریخ عرضه آیفون ۱۶ را اعلام نکرده است، اما اگر نگاهی گذرا به رکورد گذشته این غول فناوری بیندازیم، به احتمال بسیار زیاد سری آیفون ۱۶ در هفته دوم سپتامبر آینده رونمایی خواهد شد. 

اپل همچنین سابقه رونمایی از آیفون‌های جدید در روز سه‌شنبه را دارد، بنابراین این احتمال وجود دارد که بتوانیم سری آیفون ۱۶ را در ۱۰ سپتامبر ببینیم.
کد مطلب: 80500
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام