۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲

آیفون 16، طراحی جدید یا "جراحی زیبایی"؟

ایتنا - افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16 و مخصوصا در مورد قاب این گوشی، سروصدای زیادی به پا کرده است 
آیفون 16، طراحی جدید یا "جراحی زیبایی"؟

افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16 و مخصوصا در مورد قاب این گوشی، سروصدای زیادی به پا کرده است. انتظار می‌رود اپل به رسم هر سال این کمپانی، آیفون 16 خود را در سپتامبر 2024 معرفی کند.

در این مقاله نگاهی به طراحی لو رفته از قاب گوشی آیفون 16، که در آن دوربین جدید و طراحی دکمه پایین سمت راست دیده می‌شود را مرور می‌کنیم.

تغییرات جالب
با توجه به فاش شدن مدل قاب گوشی آیفون 16، به نظر می‌رسد که این گوشی  تغییرات جالبی را به همراه خواهد داشت، اما بارزترین نکته در مورد این گوشی، تعبیه کردن دکمه کپچر در پایین گوشی، سمت راست است.

انتظار می‌رود این دکمه قابل تنظیم باشد و به شما امکان می‌دهد به سرعت به قابلیت‌هایی مانند دوربین، چراغ قوه یا سایر میانبرها مستقیماً از کنار تلفن دسترسی داشته باشید.

در سمت چپ، سه دکمه وجود دارد و این همان جایی است که دکمه‌های تنظیم صدا به اضافه کلید حلقه و بی‌صدا (سایلنت) قرار دارند که می‌توان آن را با دکمه اکشن در آیفون 15 پرو  جایگزین کرد.

یکی دیگر از تغییرات، چیدمان لنزهای دوربین در پشت است، به نظر می‌رسد که آیفون 16  قادر به فیلمبرداری برای هدست ویژن پرو است.
 

چیزی که جدید نیست
با وجود این تغییرات، برخی از جنبه‌های طراحی آیفون 16 همچنان با مدل های قبلی سازگار است. ظاهر کلی لبه صاف چیزی است که از آیفون 12 شاهد آن بوده‌ایم.

این یک زبان طراحی است که به نظر می رسد اپل به آن متعهد است، و دلیل خوبی هم دارد، زیرا احساس قوی و ممتازی را ارائه می‌دهد که بسیاری از مردم آن را دوست دارند. جلوی گوشی نیز تغییر چندانی نسبت به آیفون 15 ندارد.

اگر از مدل اخیر آیفون استفاده می‌کنید، احتمالا آیفون 16 برای شما آشنا به نظر می‌رسد چرا که دکمه‌ها و محل قرارگیری آن‌ها، و همچنین فرم فاکتور کلی، احتمالاً به همان شکل باقی خواهند ماند.

طراحی جدید؟
سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا طراحی آیفون 16 یک بازسازی کامل است یا فقط نوآوری‌های جزئی؟ درواقع می‌توانید بگویید هردو گزینه!

از یک طرف، معرفی دکمه ضبط و عملکرد بالقوه‌ای که به همراه خواهد داشت، یک تغییر هیجان انگیز است. این نشان می‌دهد که اپل به دنبال بهبود طراحی و توسعه آیفون است.

 

از سوی دیگر، بسیاری از این تغییرات تدریجی هستند. نباید انتظار نوآوری‌های شگفت‌انگیزی مانند تغییرات خلاقانه از آیفون 8 به آیفون X که Face ID و صفحه نمایش لبه به لبه را معرفی کرد، داشته باشید.

زبان اصلی طراحی ثابت باقی می‌ماند و دارای لبه‌های صاف و ظاهری مشابه در جلو است. می‌توان گفت درواقع تغییرات یک امر شخصی است که هر کاربر از دید خود آن را خواهد دید.

برخی طرفداران هستند که حتی اگر اپل اصلا تغییری ایجاد نکند، تغییرات را قابل توجه می‌دانند و کاربرانی هم هستند که معتقدند این تغییرات شبیه به همه آیفون‌های موجود در بازار است.
کد مطلب: 79640
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام