۰
plusresetminus
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۴
پس از آمریکا؛

تعرفه صددرصدی کانادا برای خودروهای الکتریکی چینی

ایتنا - این مالیات مضاعف بر خودروها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و ون‌های تحویل سفارشات الکتریکی و همچنین برخی از مدل‌های هیبریدی اعمال خواهد شد. کانادا همچنین از 15 اکتبر تعرفه 25 درصدی بر فولاد و آلومینیوم چین اعمال خواهد کرد.
تعرفه صددرصدی کانادا برای خودروهای الکتریکی چینی
کانادا هم بر خودروهای الکتریکی چینی تعرفه 100 درصدی وضع کرد
 
نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، اعلام کرد که این کشور از اول اکتبر تعرفه 100 درصدی بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال خواهد کرد. کاخ سفید در اوایل سال جاری مالیاتی مشابه در ایالات‌متحده وضع کرد.
 
به گزارش ایتنا، این مالیات مضاعف بر خودروها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و ون‌های تحویل سفارشات الکتریکی و همچنین برخی از مدل‌های هیبریدی اعمال خواهد شد. کانادا همچنین از 15 اکتبر تعرفه 25 درصدی بر فولاد و آلومینیوم چین اعمال خواهد کرد.
 
طبق گزارش CBC، فعالان صنعت کانادا بر دولت فشار آورده بودند تا تعرفه‌ای مشابه با اقدام ایالات‌متحده بر خودروهای الکتریکی چینی اعمال کند. ترودو گفت که کانادا از این روند پیروی می‌کند تا «زمین بازی را برای کارگران کانادایی هموار کند» و به صنعت الکتریکی داخلی کمک کند تا رقابتی‌تر شود.
 

ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «به دلیل تصمیمات دولت ما و سخت‌کوشی صدها هزار کارگر کانادایی در صنعت خودرو، ما در حال تبدیل بخش خودروی کانادا به یک پیشرو جهانی در ساخت خودروهای فردا هستیم. اما بازیگرانی مانند چین ترجیح داده‌اند که در بازار جهانی مزیت ناعادلانه‌ای به خود بدهند، امنیت صنایع مهم ما را به خطر بیندازند و کارگران متعهد کانادایی خودرو و فلز را بیکار کنند. از اینرو برای آن چاره‌جویی کرده‌ایم».
کد مطلب: 80521
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام