۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۴

جاسوسی هکرهای چینی از کاربران در شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت آمریکایی

ایتنا - کارشناسان امنیت فضای مجازی از «رخنه عمیق» هکرهای حکومتی چین در سامانه‌های خدمات‌دهندگان اینترنتی آمریکا با هدف جاسوسی از میلیون‌ها کاربر خبر داده‌اند.
جاسوسی هکرهای چینی از کاربران در شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت آمریکایی

روزنامه واشنگتن پست روز سه‌شنبه ۶ شهریور گزارش داد که هکرهای مورد حمایت حکومت چین در ماه‌های اخیر دست کم دو شرکت عمده ارائه اینترنت در آمریکا و تعدادی از شرکت‌های کوچک خدمات‌رسان اینترنتی را هدف حملات هکری «تهاجمی و ماهرانه» قرار داده‌اند.

به گزارش ایتنا و به نقل از VOA، برَندن وِیلز، رئیس پیشین سازمان «امنیت سایبری و زیرساخت» آمریکا، گستره این عملیات هکری را در مقایسه با اقدامات مشابه قبلی چین بسیار وسیع ارزیابی کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، هکرهای چینی با در نظر داشتن احتمال بروز درگیری میان چین و تایوان، در این عملیات سایبری با دسترسی به برخی زیرساخت‌ها تلاش کرده‌اند که در توانایی آمریکا در انتقال نیرو، سلاح، و تجهیزات به تایوان اخلال ایجاد کنند.

بنا بر این گزارش، حملات هکری چین در اغلب موارد اشخاصی همچون کارکنان سرّی دولتی و نظامی را هدف قرار می‌دهد.

 

واشنگتن پست به نقل از کارشناسان، برخی از فناوری‌ها و منابع به کار رفته در عملیات اخیر هکرهای حکومتی چین را مشابه شیوه‌های یک گروه هکری مورد حمایت حکومت چین به نام «وُلت تایفون» در سال گذشته توصیف کرد.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در بهمن گذشته اعلام کردند که گروه «وُلت تایفون» در پنج سال گذشته با هدف خرابکاری «به‌صورت خزنده» به شبکه‌های هوانوردی، دریایی، راه آهن، حمل و نقل سراسری، بزرگراه‌ها، خط لوله و سازمان‌های آب رخنه کرده است.

به گزارش واشنگتن پست سفارت چین در واشنگتن با رد این اتهامات گروه هکری «وُلت تایفون» را یک گروه تبهکار سایبری باج‌افزاری خوانده است که مورد حمایت هیچ کشور یا منطقه‌ای قرار ندارد.

این در حالی‌ است که پیشتر جن ایسترلی، مدیر سازمان امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا، از سرمایه‌گذاری‌های عمده پکن در حوزه افزایش توانایی‌ خرابکاری در زیرساخت‌های ایالات متحده خبر داده بود.

این مقام ارشد امنیت سایبری خرداد سال گذشته اعلام کرده بود که هکرهای چینی مطمئناً در صورت درگیری این کشور با آمریکا، زیرساخت‌های حیاتی مانند خطوط لوله نفت و راه‌آهن در ایالات متحده را مختل خواهند کرد.
کد مطلب: 80522
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام