۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۰

فروش رایانه کمیاب «Apple 1» در یک حراجی

ایتنا - جالب اینجاست که جابز در هنگام جابجایی دفاتر شرکت در سال 1978 در آستانه خلاص شدن از شر این برد کامپیوتری همراه با چیزهای دیگر بود!
فروش رایانه کمیاب «Apple 1» در یک حراجی

رایانه Apple-1، یکی از اولین رایانه‌های شخصی فروخته شده توسط این غول فناوری، در حراج اخیری که توسط یک خانه حراجی مستقر در بوستون در ایالات متحده برگزار شد، برای فروش به قیمت 315914 دلار اعلام شد.

به گزارش ایتنا، برد کامپیوتر Apple-1 ساخته شده توسط استیو جابز و استیو وزنیاک به حالت کامل بازیابی شده است. قابل ذکر است که این کامپیوتر توسط بنیانگذاران اپل به دانا ردینگتون، اولین مهندس برنامه‌های کاربردی این کمپانی داده شده است. 

جالب اینجاست که جابز در هنگام جابجایی دفاتر شرکت در سال 1978 در آستانه خلاص شدن از شر این برد کامپیوتری همراه با چیزهای دیگر بود!

نقشی مهم در تاریخ اپل
رایانه Apple-1 نقش مهمی در تاریخ فعالیت‌های این غول فناوری ایفا می‌کند، چرا که جابز 50 رایانه Apple-1 را به Paul Terrell، مالک خرده فروش رایانه شخصی Byte Shop فروخت. 

 
فروش رایانه کمیاب «Apple 1» در یک حراجی

گفته می‌شود که پول حاصل از این فروش مجدداً در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌شود، که اساساً جاه‌طلبی‌های اپل را پشتیبانی می‌کند. جابز  عکس های پولاروید از نمونه اولیه Apple-1  گرفته‌است که این عکس‌ها نیز به حراج گذاشته شدند. 

سایر موارد کمیاب
سایر اقلام کمیاب که اپل برای حراج گذاشته است عبارتند از یک کامپیوتر Apple Lisa-1 با موتورهای اصلی "Twiggy" به ارزش 81251 دلار و عکس‌های پولاروید از نمونه اولیه Apple-1 به ارزش 54904 دلار.

 نسل اول آیفون به ارزش 25460 دلار، نسل اول نمونه اولیه آیپد به ارزش 24996 دلار و چک‌هایی با امضای استیو جابز به ارزش 66844 دلار.
کد مطلب: 80531
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام